Читај ми!

Avion leteo četiri sata nakon poslednjeg kontakta?

Na osnovu podataka motora koji se automatski zapisuju i prenose do hangara za održavanja letelica, sumnja se da je malezijski avion leteo oko četiri sata posle poslednjeg kontakta sa kontrolom leta, piše "Vol strit džornal". Međutim, malezijske vlasti su to demantovale, kao i vest da su kineski sateliti snimili ostatke nestalog aviona.

Istraga sumnja da je malezijski avion leteo oko četiri sata posle poslednjeg kontakta sa kontrolom leta, piše američki Vol strit džornal. Malezijski ministar saobraćaja Hišamudin Husein to je, međutim, demantovao. Avion kompanije "Malezijan erlajns" na letu MH370 od Kuala Lumpura ka Pekingu, nestao je s civilnih radarskih ekrana u 1.30, u subotu, dok je bio na visini oko 10.600 metara iznad Južnog kineskog mora. U avionu je bilo 239 putnika i članova posade.

Vol strit džornal se poziva na podatake motora aviona koji se "automatski zapisuju i prenose do zemlje - avio-hangara za održavanja letelica, kao deo rutinskog programa održavanja".

Izveštaj američkih istražitelja, uključenih u istragu, pokrenuo je pitanja zašto bi "boing 777" leteo bez kontakta sa kontrolom leta i da je bilo bilo koga u kontroli leta u to vreme, da li je pilot ili neko drugi u letelici "namerno" onemogućio radio-vezu iz kokpita da bi izbegao otkrivanje, a zatim preusmerio letelicu, prenosi agencija AFP.

Avijacija i nacionalna bezbednost, na osnovu istrage, veruju da je avion leteo ukupno pet sati, na osnovu podataka preuzetih i poslatih automatski na zemlju iz "boinga 777", kao "deo rutinskog održavanja i praćenja programa rada motora", navodi Vol strit džornal.

Monitoring sistem motora u kokpitu aviona, koje ostavlja proizvođač - kompanija "Rols-Rojs", periodično šalje nizove podataka o stanju motora, operacijama i pokretima aviona, održavanju na terenu.

"Nastavljamo da pratimo situaciju i nudimo 'Malazijan erlajnsu' našu podršku", rekao je predstavnik "Rols-Rojsa" bez davanje više komentara, navodi Vol strit džornal.

Pozivajući se na izvore bliske istrazi, Rojters javlja da su komunikacioni sateliti registrovali slabe elektronske signale sa aviona, ali da oni nisu dovoljni da se utvrdi njegova lokacija i tehničko stanje.

Prema tom izvoru, signali su poticali od sistema za održavanje kvarova koji su bili spremni da komuniciraju sa satelitima u slučaju potrebe, ali veza nije mogla da bude uspostavljena, jer "'Malezija erlajnz' i drugi nisu bili pretplaćeni na kompletan servis za rešavanje problema".

U međuvremenu se oglasio i šef malezijske civilne avijacije Azharudin Abdul Rahman, koji je odbacio mogućnost da su kineski sateliti otkrili ostatke "boinga 777".

Abdul Rahman je rekao da su avioni jutros pretražili lokaciju na koju su ukazali kineski sateliti.

"Tamo nema ničega. Išli smo tamo, i nema ničega", rekao je Rahman novinarima u Kuala Lumpuru, glavnom gradu Malezije.

Zvaničnici Vijetnama su prethodno rekli da je oblast u kojoj su sateliti snimili nešto sumnjivo već podrobno pretražena otkako je avion u subotu ujutro nestao bez traga.

Kineska agencija Sinhua javila je juče o satelitskim snimcima predmeta u moru kod južnog Vijetnama, i navela da se za njih pretpostavlja da su komadi olupine nestalog aviona.

U izveštaju je navedeno da te slike, snimljene u nedelju, 9. marta, oko 11 sati, prikazuju "tri sumnjiva plutajuća predmeta".

Date su i koordinate lokacije na moru kog južnog Vijetnama, a istočno od Malezije, gde se prvobitno tragalo za avionom koji je nestao u subotu ujutro.

Sinhua je navela da je najveći od tri sumnjiva predmeta dugačak 24 metra, a širok 22.

Očajnička potraga za nestalim "boingom" kompanije "Malezijan erlajns" obeležena je tragovima koji vode u krivom smeru.

Avion je nestao samo nekoliko sati pošto je poleteo iz Kuala Lumpura. Kada je iščezao, leteo je na istok preko Južnog kineskog mora.

Potraga za njime sada obuhvata 92.600 kvadratnih kilometara jugoistočne Azije, a u sredu se proširila ka Indiji.

Dve trećine putnika tog aviona bili su Kinezi, zbog čega je Vlada Kine povećala pritisak na zvaničnike Malezije da reše misteriju nestanka.

Takođe, juče je objavljeno da je poslednja poruka posade nestalog aviona bila rutinska. "Dobro, laku noć", odjavio se pilot kontroloru leta.

Posada nije proglasila uzbunu, niti je javila bilo šta što bi ukazivalo na probleme.

U međunarodnu potragu bez presedana po obimu, uključena su 43 broda i 39 aviona iz osam zemalja.

Број коментара 20

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
21° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара