Читај ми!

Kobni let "suhoja"

Pronađena olupina putničkog aviona "suhoj", koji je juče nestao sa radara tokom probnog leta iznad Indonezije. Avion udario u liticu planine Salak na zapadnom delu indonežanskog ostrva Java. Preživelih nema.

Ostaci ruskog putničkog aviona "suhoj superdžet 100", koji je nestao tokom probnog leta iznad Jave, pronađeni su na zapadu tog indonežanskog ostrva. Svih 47 putnika i članova posade je nastradalo. Ispostavilo se da je avion udario u liticu planine Salak, a spasioci su pronašli nekoliko tela stradalih putnika u blizini olupine, javile su indonežanske vlasti.

"Pilot helikoptera primetio je iz vazduha olupinu i logo 'suhoja'", rekao je na konferenciji za novinare zvaničnik Nacionalne spasilačke agencije Darjatmo, navodeći da je olupina pronađena na lokaciji na kojoj su izgubili kontakt sa letelicom, nedaleko od planine Salak visoke 2.200 metara.

Olupina je pronađena na nadmorskoj visini od 1.800 metara, na padini vulkana, naveo je potpukovnik Muhlis, koji nadzire operaciju spasavanja.

Pretpostavlja se da je uzrok pada letelice loše vreme. U avionu, koji je nestao sa ekrana radara posle samo 21. minuta leta, bilo je 47 ljudi, predstavnika ruske kompanije "Suhoj", indonežanskih avio-kompanija, novinara i ruskih diplomata.

Nacionalne agencije za potragu objavila je da je kontakt sa "suhojem superdžet 100" prekinut kada je bio iznad Zapadne Jave, nedaleko od planine Salak. Poslednja poruka posade bila je zahtev za odobrenje kontrole leta da se avion spusti sa 3.000 na 1.800 metara, što je niže od planine kojoj se avion tada približavao.

Kontrola nije dobila objašnjene posade zašto to traži. Vreme je tada bilo oblačno, sa sitnom kišom, a kasnije se pogoršalo.

"Suhoj" je poleteo sa aerodroma u Džakarti i trebalo je da se, posle demonstracionog leta za potencijalne kupce, vrati za oko 50 minuta.

Avion "suhoj superdžet 100", kapaciteta od 68 do 103 putnika razvijen je u saradnji sa "Boingom" i italijanskom "Finmekanikom". "Suhoj" već ima 170 porudžbina za "superdžet 100" i planira da proizvede hiljadu letelica uglavnom za inostrano tržište.

Taj avion zamišljen je kao velika nada Rusije da postane veliki igrač na međunarodnom tržištu aviona i popravi imidž ruske avio-industrije, uzdrmane čestim nesrećama zastarelih aviona iz sovjetske ere.

Cena ovog aviona sa 100 mesta je 31,7 miliona dolara, što je za oko trećinu manje od konkurentskih aviona: ukrajinskog "antonova", brazilskog "embraera" i kanadskog "bombardijea".

Čini se, međutim, da su "superdžet" od početka pratili problemi zbog bezbednosnih propusta, navodi Njujork tajms.

Prvi ovakav avion koji je prošle godine ušao u komercijalnu upotrebu morao je odmah da bude prizemljen zbog propusta u dopremanju svežeg vazduha u kabinu.

Kada je kompanija "Suhoj" započela njegovu proizvodnju, ruska televizijska stanica NTV izvestila je da 70 inženjera koji rade u fabrici na izradi "superdžeta", ima lažne inženjerske diplome do kojih su došli zahvaljujući korupciji na lokalnom tehničkom fakultetu. "Suhoj" je, međutim, uveravao da ti radnici nisu direktno uključeni u proizvodnju aviona.

Zabrinutost avio-kompanija izazvao je i podatak da su gotovi avioni bili teži dve tone nego što su iznosile prvobitne procene koje su im predstavljene na osnovu inženjerskih planova, a to je značilo da avion troši više goriva, zbog čega je za njih bio manje atraktivan.

Kompanija "Suhoj" pravdala se izgovorima da su takva odstupanja uobičajena prilikom izrade novog aviona.

Avion je, u februaru ove godine, dobio sertifikat Evropske agencije za vazduhoplovnu bezbednost, čime je otvoren put za njegovo komercijalno korišćenje u Evropi.

Pre ove nesreće, avion je bio na promotivnoj turneji po centralnoj i jugoistočnoj Aziji i leteo je u Kazahstanu, Pakistanu i Mjanmaru. Bilo je planirano da iz Indonezije odleti u Laos i Vijetnam.

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво