subota, 26. maj 2012. | Izaberite pismo: Ћирилица



 

Naslovna > Vesti > Svet > Izraelci zauzeli irski brod

subota, 05. jun 2010, 08:02 -> 12:31

Izraelci zauzeli irski brod

Irski brod "Rejčel Kori" pristao u izraelsku luku Ašdod, nakon što su se izraelski vojnici ukrcali na njega bez sukoba s putnicima i usmerili ga na teritoriju Izraela. Ankara traži izvinjenje zbog nedavnog izraelskog napada na turski brod. Vašington i UN kritikuju blokadu Pojasa Gaze.

Povratak na vest

komentari broj komentara 40 | cwpošalji komentar
(subota, 05. jun 2010, 10:14)
mare [neregistrovani]
opošalji odgovor

tako se radi

Nema popustanja.

1
(subota, 05. jun 2010, 11:06)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Humanitarna pomoc.

Ne opravdavam ono sto se desilo kad su nastradali tih 9 humanitaraca,ali potpuno razumem stav Izraela.Pod plastom humanitarne pomoci najcesce se dostavlja oruzje,municija,i tome slicno.Da je u pitanju samo pomoc u hrani i lekovima,ne vidim zasto bi im onda smetalo ako Izraelska vojska pregleda brodove.

1
(subota, 05. jun 2010, 11:14)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Poddrska

Izraelcima !

1
(subota, 05. jun 2010, 12:10)
URIa [neregistrovani]
opošalji odgovor

Stop Izrealskoj torturi

Očigledno niko ne može stati na put torturi koju Izrael sprovodi prema Palestincima, a preko osvajanja ovih brodova i prema međunarodnoj zajednici.
Stop torturi!

1
(subota, 05. jun 2010, 12:30)
Denis [neregistrovani]
opošalji odgovor

slazem se

Logicna stvar je da ni jedna ozbiljna drzava nece da dozvoli sumnjive transporte da stignu do teroristickih grupa tako da podrzavam Izrael ali i palestinski narod koji ipak zivi u teskim uslovima od kada je hamas preuzeo kontrolu nad palestinom a hamas je kao OVK(UçK) kriminalno teroristicka organizacija .

1
(subota, 05. jun 2010, 12:34)
Euripid [neregistrovani]
opošalji odgovor

Naš kamerman

Eto čuli ste i šta je rekao naš kamerman koji je bio na tom brodu. Kada su izraelski komandosi krenuli da se iskrcavaju razoružali su i zatvorili (praktično kidnapovali) trojicu od njih, i tek tada je usledila žestoka reakcija. Pa šta je trebalo? Da kukaju, plaču i mole? Tako se ne radi sa divljacima i teroristima. Zašto nije bilo problema na irskom a bilo je problema na turskom brodu, pitam se pitam....

More samo napred Izrael!

1
(subota, 05. jun 2010, 12:40)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

zdrav razum

Gubitak ljudskog zivota jeste strasan medjutim Izraelci jesu upozorili da se morskim putem neprovereni kargo ne moze dostaviti ali da se moze iskrcati u luci i nakon provere distibuirati onima kojima je namenjen.Inat tu ne pomaze, upozorenje je stiglo na vreme. Imali su pravo da provere humanitarni tovar ukoliko postoji sumnja da se tu nalazi municija, itd. Cak i da nisu nista nasli, imali su puno pravo da provere sadrzaj. Genev.konvencija II 31-38, pravo o oruzanim sukobima,rules of engagment itd jasno govore o ovakvim situacijama. I sad se moze reci kako je Izrael sproveo blokadu, maltretira itd, ali cinjenicno stanje je da imaju komandnu odgovornost u tim zonama nasuprot Hamasa i da imaju pravo (po kome postupaju) da regulisu promet u tim oblastima.Drugo pitanje koje niko ne postavlja je namera humanitaraca da oni probijaju blokade? ako su im ciljevi iskljucivo humanitarne prirode i u skladu sa nacelima humanitarne pomoci, oni ce pristati da tu pomoc dostave pod svim uslovima samo da ona stigne na zelenu destinaciju. Medjutim ukoliko je cilj da se razbije izraelska blokada onda taj cilj nije humanitaran, i dovodi ih u realnu opasnost da promene status od civilnog ili sanitetskog objekta u vojni ukoliko nacine pokusaj ugrozavanja zivota legetimnih oruzanih snaga, tj izraelaca u ovom slucaju. No, pravo pitanje je da li je zadatak humanitaraca da probiju blokade ili da dostave pomoc? Cini se da je ovo prvo ultimativni cilj. Drugo da bi dostavili pomoc moraju da imaju odobrenje strana u sukobu.

1
(subota, 05. jun 2010, 12:45)
Sele [neregistrovani]
opošalji odgovor

Napred Izrael

Tako to rade ozbiljne drzave nema neovlascenog muvanja i setanja kako se kome prohte . Bravo Izrael

1
(subota, 05. jun 2010, 12:45)
Pavel [neregistrovani]
opošalji odgovor

Podrska Izraelu

Posle UPOZORENJA je Izrael odradio svoju vojnu akciju.Sve podrske Izraelu !!!

1
(subota, 05. jun 2010, 12:56)
FEST [neregistrovani]
opošalji odgovor

Podrska Izraelu.

U potpunosti podrzavam Izrael.Ako brodovi u potpunosti prevoze humanitarnu pomoc zasto je problem da se on prekontrolise u Izraelskoj luci i zatim, ako je sve OK. prebaci u Gazu.

1
(subota, 05. jun 2010, 13:04)
ђоленационале [neregistrovani]
opošalji odgovor

само напред израел.

сећате се кад је дотурана помоћ у сарајево. нешто ми је ово слично.

1
(subota, 05. jun 2010, 13:12)
nesan [neregistrovani]
opošalji odgovor

Izrael je jak,samo onoliko...

koliko je Amerika slaba!

1
(subota, 05. jun 2010, 13:23)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Sloboda

Sloboda za Palestinu!

1
(subota, 05. jun 2010, 13:34)
Vladimir 0710 [neregistrovani]
opošalji odgovor

UNICEF & Crveni krst i polumesec

UN u okviru svoje organizacije ima jasan stav da svaka humanitarna pomoć mora biti prijavljena CRVENOM KRSTU ili UNICEF-u. Svaki tovar mora biti detaljno pregledan i ljudi iz pratnje provereni. Zatim uz civilnu pratnju ovlašćenih ljudi UN namenjenu pomoć uručiti krajnjem korisniku. U ovom slučaju UN i Turska ne poznaju "pravila igre" ili to namerno čine radi stvaranja konflikta da bi posle imali o čemu raspravljati i osuđivati akciju. Pozdrav

1
(subota, 05. jun 2010, 13:58)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Samo napred Izrael

Puno podrska Izraelu, jel da ne rade tako, njihove (miroljubive) komsije bi ih odavno rastrgle. Palestinci i ostali Arapi su poznati po humanosti. Oni svoju decu salju opasanu ekspolzivom na ulice izraelskih gradova da po restoranima i trznim centrima ubijaju izraelske zene i decu. Taj konvoj je bio sve osim humanitarni. Da je bio humanitarni, ne bi oni onako napali vojnike, vec bi mirno ispostovali to sto je trebalo i da urade i sve bi bilo u redu. Uostalom culi ste sta je rekao onaj nas snimatelj koji je bio na brodu. Zao mi je izgubljenih ljudskih zivota naravno. Samo sledeci put neka se ispostuju pravila i sve ce biti ok.

1
(subota, 05. jun 2010, 14:03)
marko [neregistrovani]
opošalji odgovor

Samo napred Izrael

shalom Izrael

Velika podrska Izraelu jer mislim da i mi imamo slican problem njihovom (Kosovo i Bosna).Izraelske kompanije u zadnjih par mahom ulazu sirom nase zemlje prave hotele,shoping centre itd.

1
(subota, 05. jun 2010, 14:07)
od mene [neregistrovani]
opošalji odgovor

izrael

tako radi svaka normalna drzava. pozdrav izraelu

1
(subota, 05. jun 2010, 14:10)
Jovica [neregistrovani]
opošalji odgovor

kontrola

Izraelci mogu bukvalno sve. Njih niko ne kontrolise niti moze.Palestina je drzava , a ne rezervat.Ako cemo posteno, neka i Palestina poseduje nuklearno naoruzanje.To sto se kod nas desilo sa humanitarnom pomoci, humanitarnim organizacijama i dalje da ne nabrajam je velikim delom rukovodjeno od one strane koja se sada suprotstavlja slanju pomoci. Znaju oni vrlo dobro kako se to radi.

1
(subota, 05. jun 2010, 14:27)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Katastrofa

Strasno, izraelci ne bi smeli da se tako ponasaju! Ali nazalost njima je sve dozvoljeno jer nema pravde na ovom svetu, vec vlada zakon jaceg!

1
(subota, 05. jun 2010, 14:34)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Okupator Izrael

Da li je ikome od genijalaca komentatora palo na pamet da je Izrael okupirao Gazu? Da li je iko pomislio da je Izrael vojnom silom zauzeo mnogo veću teritoriju od one koja mu je data posle II svetskog rata? Kako nikome ne smeta činjenica da je Izrael nastao igrarijama velikih sila posle rata, a da su Izraelci veći deo stanovništva proterali ili ih diskriminiču na najgore moguće načine? Pitam ovo zato što sam ubeđen da je većina ovih "branilaca" Izraela od onih koji su vazda "na strani malih i ugnjetavanih". Samo me interesuje da li bi uopšte bilo ovakvih komentara da nema situacije sa Kosovom. Ovako, svi su u stanju da tvrde kako je Kina u pravu što se tiče Tibeta i Tajvana i da nema problema oko ruskog napada na Gruziju. Za iste ove stvari, međutim, svi proklinju Ameriku. U šta smo se to pretvorili? Ovi dvostruki standardi...to se jednom rečju zove prostitucija.

1
(subota, 05. jun 2010, 14:47)
Мирослав, Крагујевац [neregistrovani]
opošalji odgovor

Ниси у праву

Имате ви разлоге што поздрављате Израел, али сваком нормалном човеку је јасно да је овде државни терор у питању и да неће још дуго

1
(subota, 05. jun 2010, 14:49)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Humanitarna pomoc

a galame je puno kao da je nekome vaznije da se skrene paznja na Izrael od pomoci napacenom Palestincima...ne podrzavam izolaciju Gaze ali Izrael je suverena drzava a Palestinske oblasti su izrodile teroriste samoubice koji su prijetnja covjecanstvu i kakav je takav je za Izraeldobar je Ustav se mora postovati...usput brod je Irskia ima i Iraca na njemu ali finansijer je Malezijski multimilioner...nisu Izraelci bas naivni...

1
(subota, 05. jun 2010, 14:54)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Humanitarci

Jasno je kakva je to humanitarna pomoc,kad odbijaju da prodje inspekciju.Izrael ima puno pravo da spreci doturanje oruzja teroristima.Slazem se da treba pomoci narodu Palestine,i uvek sam za to da se pomogne ugrozenima.Kao sto rece jedan komentator,kome je stalo da zaista dostavi humanitarnu pomoc,pristace i na kontrolu,jer je jedino bitno da pomoc stigne do ugrozenih ljudi.Medjutim,ko se bezi od kontrole,taj ocigledno nesto krije.

1
(subota, 05. jun 2010, 14:57)
Mile [neregistrovani]
opošalji odgovor

sramota

Sram da ih bude, i tamo postoje stari ljudi, kao i deca, bebe, zene, kojima je potrbna humanitarna pomoc! Ocigledno Jevreji jos nisu naucili sta znaci humanitarna akcija.

:-(

1
(subota, 05. jun 2010, 15:00)
Luka [neregistrovani]
opošalji odgovor

torpedo

Nakon visecasovnih upozorenja humanitarci i dalje teraju svoje i idu prema Gazi,dobro su prosli..

1
(subota, 05. jun 2010, 15:48)
Rade [neregistrovani]
opošalji odgovor

RE.Okupator Izrael

Ne vidim razloge da uplices nase Kosovo i Metohiju u tvoju filozofiju.Sta bi mi i kako bi mi-zna se i vidi se.A sto se tice Amerike -ti si prvi koji ne vidis sta ona radi po celom bliskom istoku,pa i ovo sto radi Izrael radi pod njenom zastitom.Trebao si da pratis sastanak SB i da vidis da je upravo Amerika rekla da Izrael ima pravo na blokadu.

1
(subota, 05. jun 2010, 15:59)
milan [neregistrovani]
opošalji odgovor

Nece moci!

Izrael nikada ne bi trebalo da dozvoli ovakvim humanitarcima da prodju!
Ovi humanitarci ne zele dogovor nego iskljucivo provociraju i cekaju reakcije zapada...
Puna podrska Izraelu!

1
(subota, 05. jun 2010, 16:09)
MiLoRaD [neregistrovani]
opošalji odgovor

Podrska Izraelu

Napred Izrael a ovi sto bockaju sa granatama neka gladuju. KAko je moguce da neko podrzava Narod koji je izabrao Hamas za Politicku Opciju???
Ako su izabrali Hamas, ako bacaju Granate na neduzne ljude u izraelu, ako dizu autobuse i Picerije u VAzduh niko od ovih "humanitarnih Kriticara" se nije javio da te iste "jadnike" kritikuuje.
U svemu je Najcrnje to sto ti "humanitarci" nedozvoljavaju kontrolu te pomoci? Nerazumem gde je tu problem ???

1
(subota, 05. jun 2010, 16:17)
Jovan Mirkovic, Amerika [neregistrovani]
opošalji odgovor

Izrael,

Citajuci komentare, iznenadjen sam na nekim komentarima koi krive Izrael za blokadu Gaze, komentar koi pise: Sram ih bilo tamo ima zene , dece, bebe i starci njima je potrebna humanitarna pomoc. Da potrebna je hranna odeca i opbuca, kako moze da se objasni da se isporucuje cimenat i druge stvari koje su zabranjene da se uvoze i koje stvari se mogu koristiti za ratnu pripremu.
Izrael je u pravu i ima potpuno pravo da stiti svoj narod i svoju drzavu.
Irski brod je dobro prosao, mogao je Izrael da obnovi Korejski slucaj i da torpido brod, ali hvala bogu sve je mirno proteklo.
Bez obzira na pritisak koi svecke drzave postavljaju na Izrael, nadam se da Izrael nece popustiti i da ce se drzati svoih principa , Hamas mora da prizna pravo Izraela na Egzistenciju i da postuje suverenitet i integritet Izraela. Hamas je zauzeo Gazu ratnim putem i ceo svet je okategorisao Hamas kao Teroristicku Organizaciju i to treba svi da znaju. Amerika je zauzela Irak i Afganistan u borbi protiv terorizma, Izrael ima isto pravo da se brani protiv teroristickih organizacija koje nastoje da uniste Izrael. Svaka Cast, Izrael nije Srbija i to se ocigledno vidi.

1
(subota, 05. jun 2010, 16:20)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Razlike

Ljudi su razliciti pa su i komentari takvi.Uglavnom navijacki i simpatizerski ali samo nekoliko ima pravih. To su oni koji poznaju malo vise ukupnu situaciju.Izrael je dobio to sto je dobio posle rata ali kasnije se prosirio vojnim akcijama.Okupirao je delove susednih zemalja a svojevremeno i citav Sinaj koji je kontrolisao desetak godina dok nije bio prisiljen da se povuce.Nikada nije imao odobrenje UN za svoju politiku osim SAD.Ucinjeno je vise desetina masakra, zbrisana su sa karti citava sela i danas im normalno preti opasnost sa svih strana. Oni su prinudjeni da blokiraju humanitarnu pomoc koja cesto i nije humanitarna vec mnogo stosta drugo ali sami su krivi za takvo stanje iz koga moraju da se vade na sve nacine , najcesce brutalnim vojnim akcijama.

1
(subota, 05. jun 2010, 16:32)
namcor
opošalji odgovor

Babe i zabe

Izrael NIJE nastao "igrarijama velikih sila posle Drugog svetaskog rata" vec su Jevreji NOVCEM kupili teritoriju na kojoj je danas Izrael. U celom svetu su skupljali novac da bi Arapima platili.
E, pa kada su kupili, ti isti Arapi su se setili da su prodali zemlju na kojoj zive Palestinci, pa se "popismanili".
I sada imamo problem koji su Palestincima napravila njihova braca Arapi.
Drugo, taj prostor je sudar dve civilizacije! Kao sto mi je jedan moj prijatelj, moreplovac, opisao: Jevreji su radan, sposoban, vredan narod (pogledajte samo sta su stvorili od svoje zemlje od drugog svetskog rata do danas), a Arapi su lenji i cekaju samo da im neko pomaze. I za sve su im svi drugi krivi.
Izrael hoce samo da osigura svoje granice od stalnih provokacija Hamasa i tu je kraj price.
Nama svet nije dopustio da tako postupamo sa Kosovom, cak nas i bombardovali, ali ko nam je kriv sto je nas lobi nikakav, a Jevrejski najjaci na svetu!
Sto se tice humanitaraca, setite se samo dvostrukih podova u kamionima koji su dostavljali pomoc muslimanima i hrvatima u Bosni...i oruzja u njima. Izraelci su u pravu sto hoce da kontrolisu...

1
(subota, 05. jun 2010, 18:04)
AleksandarRS [neregistrovani]
opošalji odgovor

Ne interesuje me!

Svejedno mi sta rade obe strane! Zasto? Zato sto je njima bilo svejedno kada je kod nas bio rat! Sto se mi uvek negde petljamo i brinemo za nekoga kome mi ne znacimo ama bas nista!

1
(subota, 05. jun 2010, 18:10)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

podrska

Svaka cast Izraelu,radi se o zastiti drzave koju bi svi oko nje unistili za minut kad bi mogli

1
(subota, 05. jun 2010, 18:13)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Pravo na odbranu

Procitao sam dosta dobrih komentara, drago mi je da dosta ljudi stvarno razumije situaciju oko Izraela. Jevrejski narod je zivio na tim prostorima, prije nego sto su Hriscani i Muslimani i postojali. Problem je u tome sto su suvise dugo, tj. od nastanka svoje drzave Izraelci uporno pokusavali da se prosire teritorijalno na racun drugih uglavnom Palestinaca. U svemu tome su imali i dan danas uglavnom imaju podrsku Amerike, logicno, jer je Jevrejski lobi najjaci u Americi i mozda nebih suvise pogrijesio da kazem da upravljaju Americko politikom. Sada je Izrael u situaciji da je napravio sam sebi sve muslimane u susjedstvu i okoline u svoje najljuce neprijatelje. Pojavilo se mnogo vojnih pokreta u njihovim okolnim drzavama ciji je jedini cilj da Izrael nestane u potpunosti. Izrael ima pravo na postojanje, ali su uglavnom za ovakvu situaciju sami krivi. Sto se tice tih takozvanih humanitaraca, podrzavam Izrael da ne dozvoli da se dovozi pomoc, a da se ne pregleda. Jer ce militantni pokreti da pokusavaju na sve nacine da se domognu sto ubojitijeg oruzja. Zar ste zaboravili sta se desilo u nasem ratu i koliko puta smo izigrani od takvih ljudi i poslije bili optuzivani za sve i svasta?

1
(subota, 05. jun 2010, 18:29)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Podrska

Palestincima da se sto pre pregleda humanitarna pomoc i da se dostavi u Palestinu neznam cemu ovolika frak i propaganda se dize zbog te pomoci zaista sramota od strane Izraela ...

1
(subota, 05. jun 2010, 19:48)
Miodrag Djordjevic (U.S.A) [neregistrovani]
opošalji odgovor

Izrael ima pravo na bezbednost.

Izrael ima pravo da zastiti svoje gradjane i
svoj opstanak.
Ja mislim da sa Irskim Brodom sve je zavrseno
lepo i sada ce Izraelske Vlasti da pregledaju teret i ako je scisto onda ce sve otici u Palestinu,Turska je trebala da ucini isto kao Irska.

1
(subota, 05. jun 2010, 21:03)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

joca

Al su ga navalili da doturaju pomoć. Mora da tu nešto smrdi.

1
(nedelja, 06. jun 2010, 00:24)
BL RS [neregistrovani]
opošalji odgovor

Podrška Izraelu!!!

Humanitarna pomoć DA, ali ovo nije humanitarna pomoć nego nešto drugo, ovi imaju drugi cilj, a to je okretanje čitavog svijeta protiv Izraela. Da su željeli da dostave humanitarnu pomoć, pristali bi na pretres i nastavili put! Ovako, jasno je da im to nije cilj i da ih nije briga za Palestince, da je cilj nešto drugo! Bravo za Izrael, tako se ponaša država koja drži do sebe. Imate puno pravo da se branite i samo tako nastavite. Sve ovo smo vidjeli mi u BiH prije 15 godina, isti metodi, iste predstave, sve je apsolutno isto, kao da gledam reprizu!

1
(nedelja, 06. jun 2010, 04:57)
Granicar [neregistrovani]
opošalji odgovor

Bliski Istok

Vrlo dobro Sam upoznat sa prilikama u ovom delu sveta I vidim da ljudi zaista svasta pisu. Kako je Israel okupirao ovo kako su arapi uradili ono ali poenta cele price stoji u davnoj 1948 godini kada je Israel nastao kao nova I opste priznata drzava. Pre toga Ujedinjene Nacije su sacinile dokument kojim se Palestina koja je bila pod kontrolom Velike Britanije podeli izmedju Jevrejskog stanovnistva I Arapa na dve suverene drzave od kojih izraelu bi pripalo oko 53% a ostalo bi islo arapima. Medjutim tih 53% je bila maska jer vecina tog prostora je pustinja a za razliku od toga arapi bi kontrolisali vrlo vazne infrastrukturne cvorove no lideri okolnih Arapskih zemalja kao sto su bili Egipat Sirija I Transjordan iz cistog ponosa I hira odbacili su ovaj sporazum I pozivali na sveti rat I unistenje izraela. Naravno posle toga je sve istorija, sesto-dnevni rat, ramazanski rat itd. Su samo kulminacija Arapskog nacionalizma kada to kazem ne mislim na Palestinske izbeglice nego Nasera Predsednika Egipta I druge. A te iste izbeglice su u ovom sukobu najvise platile jer okolna Arapska braca nemaju I cak u proslosti nisu imali nikakvu strategiju kako bi I ako poraze izrael uspeli da integrisu taj muceni narod u jedno funkcionalno drustvo. To prvo a sto se tice Hamas naravno da je to jedina opcija za ljude u Gazi jer taj pokret je tim napacenim ljudima kao Robin Hood I ako su teroristicka organizacija ljudi nece ici protiv Ruke koja ih hrani to je prosto nacin prezivljavljanja I tu se malo sta moze I liderstvo Hamas-a to zna I koristi maksimalno. Tako da svim ljudima u nasem regionu neka se batale ovog sukoba jer I mi Sami imamo dovoljno problema a poruka iz svega ovoga je ono sto smo mi kao narod naucili tezim putem kroz istoriju a to je :"SILA BOGA NE MOLI"... Hvala na vremenu veliki pozz svim ljudima dobre bolje I neka je sa srecom...

1
(nedelja, 19. dec 2010, 00:58)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

super

ziveo izrael

1
1