Изложба "Чистач" Марине Абрамовић велики успех

Ретроспективнa изложбa Марине Абрамовић „Чистач“ у Музеју савремене уметности, коју је подржала Влада Републике Србије и национална платформа „Србија ствара“ успешна је афирмативна међународна промоција Србије као културне, иновативне и креативне земље талентованих људи.

Посета од 76.000 људи из Србије и иностранства, ванредно интересовање домаћих и страних медија, као и угледна имена из света уметности који су посетили Београд, указују да је изложба остварила најважнији циљ, каже виша саветница председнице владе за креативне индустрије и туризам, која предводи тим платформе "Србија ствара" Ана Илић.

"Култура има огроман потенцијал да изгради репутацију државе, привуче инвестиције, економски, друштвени и развој туризма. Овако афирмативно медијско праћење изложбе, посебно у светским медијима, вреди једнако као вишемилионска маркетиншка кампања, а има далекосежније ефекте. Исто тако желимо да подржимо све наше талентоване и успешне уметнике, научнике, иноваторе који су у свету постигли значајне резултате и који су већ најбољи амбасадори наше земље. То је главни циљ платформе Србија ствара", каже Илић.

Илићева истиче да је посебно важно и то што су у многим светским медијама осим саме изложбе "Чистач" промовисане и многе друге уметничке галерије, дизајнерски студији и продавнице, као и културна и туристичка места у Београду и Србији. Њујорк тајмс je изложбу ставио на листу 28 најважнијих у 2019. години, a Би-Би-Си Београд прогласио једним од пет најкретивнијих градова на свету.

О изложби су писали и немачки Дојче веле, Вашингтон пост, Си-Ен Тревелер, Бизнис инсајдер, магазини Вајерд и Форбс, шпанска агенција Е-Фе-Е, Еј-Би-Си њуз, али и многе уметничке публикације, попут: Артнет, Гугенхајма, Модернизам, Артленд магазина...

У изложбу "Чистач", која је трајала је од 21. септембра 2019. до 20. јануара 2020. године, уложено је 1,3 милиона евра. Од тога је Влада Републике Србије, преко Министарства културе и информисања, издвојила око 660.000 евра, док су остатак финасирали више од 20 донатора и спонзора. Због виоског нивоа продукције, само у техничку опрему уложено је 300.000 евра. Важно је истаћи да ће та иста опрема остати у Србији на коришћење културним и уметничким институцијама.

Музеј савремене уметности у Београду од продаје улазница и сувенира зарадио је око 240.000 евра, а управо због субвенција државе, а на иницијативу Кабинета председнице владе Ане Брнабић, која је препознала важност овакве изложбе за целокупну културну и уметничку сцену Србије, карте су коштале 600 динара. Идеја је била да се приступачном ценом омогући што већем броју грађана да посети изложбу.

„Осим што смо нашој публици омогућили да види Маринина дела, ова изложба урадила је много више за Србију – месецима се у јавности полемисало о уметности, светски медији преносили су најпозитивније утиске из наше земље, млади уметници који су учествовали у реализацији изложбе и перформансима имали су прилику да се представе и својим ауторским делима. Ово улагање се вишеструко исплатило и сада остаје да смислимо којим следећим сличним догађајем или креативним пројектом да наставимо овај позитиван тренд", закључује Ана Илић.

број коментара 0 Пошаљи коментар