Како су стари мајстори решавали светлост и сенку на скулптури

Факултет ликовних уметности од свог оснивања, 1937. године, има вредну уметничку збирку. У почетку су то били гипсани и бронзани одливци и репродукције слика, познатих уметничких дела. Већ после рата, захваљујући Војиславу Вељковићу, у збирци су и Микеланђелов "Мојсије", "Дан", "Ноћ", Лисипов "Ратник Боргезе" и друге репродукције. С временом, збирку Факултета обогатила су и дела професора и студената.

Оригинал Микеланђеловог "Мојсија" у Риму, а у нашој престоници репродукција као скулптура у простору Факултета ликовних уметности.

"Имамо прилику да видимо како су стари мајстори решавали светлост и сенку на скулптури, како изгледа савршена драперија на Микеланђеловом Мојсију или савршен склад на хармоније на Лисиповом Гимнастичару или Ратнику", објашњава мастер студент ФЛУ Богдан Ђукановић.

"Имамо вредну уметничку збирку у којој се налазе радови Уроша Предића, Томе Росандића, Петра Лубарде, Милуновића, Добровића. Најзначајнији сегмент наше збирке представљају бронзане скулптуре из колекције Војислава Вељковића, које су после Другог светског рата предате на чување Академији, где су задобиле функцију учила у настави", истиче кустос документариста ФЛУ Оливера Ерић.

Професор права, министар финансија, докторирао на Сорбони, Војислав Вељковић био је и врстан познавалац уметности. Између два светска рата, обогатио је Београд доносећи из Француске и Италије дела, непроцењиве уметнине.

"Када је Воја донео ту колекцију овде, мој деда је сазидао тај музеј. Музео се звао. Ни Ротшилдови ни Фрик колекшн у Америци нису зидали за своје колекције специјалне музеје, а Воја га је сазидао", напомиње Катарина Вељковић.

Можда се на овом месту поново сретну Музео Вељковић и вредна уметничка дела која су пре скоро једног века стигла возом из Париза у Београд.

Бурна историја учинила је да их је сада много мање али удружени са неким новим уметничким колекцијама испунили би жељу оснивачу Војиславу Вељковићу.

број коментара 0 Пошаљи коментар