Диреров Зец-бегунац поново на светлу Албертине

Галерија Албертина поседује око 150 Дирерових цртежа и акварела, од којих многи уживају не само истакнуто место у историји уметности, већ имају иконичку вредност у популарној култури.

Дирерови цртежи и акварели ретко се ваде из депоа, јер су ти листови папира стари пола миленијума, осетљиви на светлост, влагу и гужву. Али кад се Албертина одлучи да их ипак покаже, онда је то тријумф музеалне моћи, достојанствено истрајавање трошне материје.

Клаус Албрехт Шредер директор Албертине каже да је Дирерова изложба увек сензација, напомиње да је Дирер сматран једним од највећих уметника читаве историје, а да ова изложба показује и зашто.

"Нема сликара који је без трунке предрасуда посматрао природу на тако реалистичан начин. Свеједно да ли је сликао обичног пољског зеца, бусен траве, или аутопортрет, био је непоткупљиви посматрач. Привид отвара поглед на суштину. Тачно пренет изглед тела открива душу у дубини код човека и код зеца", рекао је Албрехт Шредер.

Када је 2003. године отворена модерна Албертина, било је то са изложбом о Диреру. Показани су сви акварели који се виде и сада, као и најбоља уља из европских музеја.

Из мадридског Прада стигао је тада познати Диреров аутопортрет, а за противуслугу, Албертина је годину дана касније требало да Мадриду позајми Зеца.

Али кад је тај акварел спакован и кренуо на пут, владина Агенција за заштиту националног блага је за њим послала потеру. Полиција је на граници зауставила "зечића" иако је имао уредне папире и под стражом га вратила у Беч.

Уследио је међудржавни скандал, који је Зец-бегунац преспавао у мрачним подрумима Албертине.

Сада је изнесен на светло.

број коментара 0 Пошаљи коментар