Завршен 52. Битеф фестивал, овације за "Реквијем за Л."

Представом "Реквијем за Л." чији су аутори композитор Фабрицио Касол и прослављени кореограф Ален Плател, у извођењу познате белгијске компаније "Ле бале се д ла бе", у Сава Центру завршен је 52. Битеф фестивал.

У основи представе, коју је публика испратила овацијама и дугим аплаузом, налази се музичка партитура Фабриција Касола која инвентивно спаја Моцартов "Реквијем", афричку музику и још неке правце из музичке традиције.

На ту музику је кореограф Ален Плател креирао истовремено минималистички и монументални погребни ритуал.

Обред изводи ансамбл састављен скоро само од Африканаца, а посвећен је непознатој белој жени, чији се последњи сати живота прате преко видео-рада у позадини.

Затварању Битефа присуствовала је, између осталих, и премијерка Ана Брнабић, која је изјавила да је тај фестивал један од, ако не и најбољи, амбасадор културне сцене у иностранству.

Програм Битефа обухватио је 10 представа из Словеније, Француске, Србије, Немачке, Хрватске, Естоније, Швајцарске, Израела и Белгије.

У прологу изведена је "Одило. Затамњење. Ораторијум" Драгана Живадинова из Словеније, на отварању "Свита бр.3 Европа" Жориса Лакоста, а уследиле су две представе Оливера Фрљића – "Горки - Алтернатива за Немачку?" у продукцији берлинског позоришта "Максим Горки" и "Шест лица тражи писца" Сатиричког казалишта "Керемпух" из Загреба.

Публика је видела и пројекат Маје Пелевић "Боливуд", па "НО43 Прљавштина" естонског Театра НО99, као и три позоришне инсталације: "Вечна Русија" руске позоришне критичарке Марине Давидове у продукцији берлинског позоришта ХАУ, израелски пројекат "ПА"АМ" младог уметника Надава Барннее и "Заоставштина, комади без људи" Штефана Кегија и Доминика Ибера, у продукцији позоришта "Види" из Лозане.

број коментара 0 пошаљи коментар