среда, 25.05.2011, 18:26 -> 20:10
Лесковачки ајвар постао бренд
Лесковачки ајвар коначно је постао бренд - робна марка, производ заштићеног порекла. Решење које је било неопходно да би се заштитило име лесковачког специјалитета стигло је из Завода за интелектуалну својину и Регионалну привредну комору.
После лесковачког роштиљ меса, и чувени лесковачки ајвар постао је бренд. У квалитет специјалитета од чувене лесковачке паприке направљеног по оригиналној рецептури никад није доведен у сумњу, али је било потребно да се то и озваничи.
Производња домаће лесковачке паприке, њена прерада и традиционални начин производње ајвара - читав производни циклус специјалитета с југа Србије коначно је стандардизован. У Регионалну привредну комору Лесковца стигло је решење о заштићеном географском пореклу из Завода за интелектуалну својину. Тако је домаћи ајвар и званично постао лесковачки.
"Званично можемо да објавимо да је лесковачки ајвар заштићен и да, као такав, може да се производи само на овим просторима", објашњава Горан Јовић, председник Привредне коморе Лесковца.
Посао на заштити није био лак и трајао је три године и два месеца. За постизање тог циља заслужни су Савез земљорадничких задруга Јабланичког и Пчињског округа, Удружење "Лесковачки ајвар" и Регионална привредна комора Лесковца.
"Уз нас су остали само најупорнији и они који су нам највише веровали. Сада сам сигуран да ће се цео посао исплатити на задовољство свих учесника у овом пројекту", каже Милорад Стајковић, координатор пројекта и председник Савеза земљорадничких задруга.
Решење Завода за интелектуалну својину о регистрацији ознаке географског порекла "Лесковачки домаћи ајвар" као име порекла за ајвар, круна је важног посла. Производ који се традиционално производи у лесковачким домаћинствима постао је робна марка.
"Добили сте право на интелектуалну својину баш за такав производ и то је нешто што се зове цивилизацијска тековина", рекао је домаћинима Владимир Марић, помоћник директора Завода за интелектуалну својину.
И данас се у Лесковцу ајвар прави као некада: у шерпама, на "кубенчету" искључиво од паприка. Такав производ ће стизати и до европских купаца, било да је произведен у дому појединачних произвођача или у малим предузећима. У истој амбалажи, истог квалитета, са једнаком ознаком.
"То богатство, те ресурсе, нико вам не може одузети", рекао је Милан Простран из Привредне коморе Србије. "Вазан посао је урађен, али предстоји и међународна заштита."
У томе ће од великог значаја бити помоћ партнера из Италије. Истовремено овде се већ размишља о новом лесковачком бренду. После лесковачког роштиљ меса и ајвара, на ред је дошла лесковачка спржа.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 22
Пошаљи коментар