Баница - бренд Беле Паланке

У Белој Паланци је протеклог викенда одржана 14. гастро-туристичка манифестација, посвећена посебној врсти пите - баници. Ове године забележен је рекордан број и такмичара и гостију: због добре хране и пратећег музичког програма број становника у варошици се ових дана утростручио.

Ни највећи оптимисти нису могли да предвиде да ће од неколико штандова-колико их је било на почетку, љубитељима добре хране своје кулинарско умеће -после 14 година презентовати преко 300 домаћица из Беле Паланке и читавог региона. Почасно место-подразумева се-припада бесквасној пити-баници.

„Права наша баница прави се разумљиво, од брашна,соли, воде и на крају маст-домаћа по могућству и овчијег сира. Све друго су фалсификати", каже Драгица Илић из Бече Паланке.

Осим домаћих, посетиоци су били у прилици да пробају и специјалитете из околних земаља али и егзотичних дестинација.

У пољопривреди и туризму, Белопаланчани виде своју развојну шансу .

„Ја се надам да смо сигурно на туристичкој мапи без обзира што смо у дану викенду када је Нишвил и Гуча,два велика фестивала. И опет ми имамо за та 3 дана преко 30 хиљада људи", каже Милош Лилић, директор ТО Беле Паланке.

"Субвенције за младе људе старости до 40 година су преко 500.000 динара, сасвим добра субвенција за неки почетак- и то је нека идеја. Плус подршка у изради бизнис планова ка министарству пољопривреде", каже Горан Миљковић, председник Општине Бела Паланка.

Белопаланчани се надају да ће ускоро њихова баница и парика „вртка" добити заштићено географско порекло.Тада ће се ови специјалитети продавати у великим трговинским ланцима, што ће произвођачима обезбедити веће тржиште и континуирану зараду.

број коментара 0 Пошаљи коментар