Огромни рачуни за воду у Параћину

Станари зграде у Улици краља Милутина у Параћину обратили су се редакцији РТС-а због вишеструко увећаних рачуна за утрошену воду. У градском водоводу кажу да постоји квар иза водомера за чију поправку су надлежни станари.

Да на крову зграде има базен, каже Марија, можда је не би изненадио последњи рачун за утрошену воду од једанаест хиљада динара. Просечан рачун ранијих месеци био је око 500 динара.

"Ја сам била у шоку. Ја сам корисник материјалне помоћи, имам троје деце, ни ја ни муж нигде не радимо и баш због тога редовно гледам да платим своје рачуне. Ја сам отишла, рекламирала", каже Марија Арсић-Тихић.

Високе рачуне за утрошену воду добили су сви станари јер се очитана потрошња са главног водомера дели на укупан број станара.

"За нас 44 члана је потрошња 1.146 метара кубних, што значи да је по члану 26 кубика, да ли је могуће да је ово детенце потрошило 26 кубика а оно нема ни годину", пита се Снежана Марковић.

У водоводу кажу да се водомери очитавају на два месеца, да има пуно губитака воде у старим зградама, непријављених станара, а да се у конкретном случају ради о квару на вентилу иза водомера, што је брига станара.

"Нормално је да свако мора да води рачуна о својој имовини, о својој мрежи, то је њихова имовина, ми се трудимо да одржавамо исправне инсталације до водомера", објашњава Небојша Симић, директор водовода у Параћину.

Управница која брине о 22 зграде каже да су је из водовода о квару обавестили тек јуче, а да су квар установили још приликом очитавања водомера.

"Постављам питање зашто то није ако се чита једном месечно, не знам кад читају, нисам радник водовода, да ми се јави, да ме обавесте јер ја нећу да улазим у шахте, водовод мора да прегледа то да контролише", сматра Лидија Цветковић, професионална управница зграде.

Мајстор који ће заменити вентиле долази током поподнева. Из водовода кажу да ће после подношења рекламације отписати плаћање за канализацију, што је 35 динара по кубном метру утрошене воде. Сада 55 динара по кубику за воду грађани ће морати да плате. Једина погодност коју водовод нуди је отплата дуга на 24 рате. А док се квар не отклони, вода отиче, а водомер ради.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(петак, 02. авг 2019, 07:07) - milan [нерегистровани]

Potrošnja vode po članu domačinstva

Stanari te zgrade nisu i ne mogu biti krivi. Svak od njih
mora imati svoj brojčanik a ne svi skupa samo jedan.

Sa ženom živimo u vlastitoj kući koja ima oko 400 m2
te tri kupaonice sa tri tuša i tri wc-ja. Predviđena
mesečna potrošnja za oba je 7 kubika mesečno, što
zbnači 3,5 kubika po osobi. Jednom ili dva puta godišnje
kumunala ustanovi stvarnu potrošnju vode, koja skoru
uvek iznosi mesečno 6 kubika, što znači 3 kubika po
osobi.

Niko u toj zgradi ne može biti kriv ako komunala nije
sposobna svakom domaćinstvu montirati njegov
vlastiti brojčanik.

Moj mesečni račun od komunale u vrlo uređenom
gradići iznoso 35 EUR, u što je uključeno i odvoz
smeća.

(четвртак, 01. авг 2019, 20:50) - anonymous [нерегистровани]

Sta ovaj prica ?

Kakvu vezu ima ventil posle vodomera ? Ventil mora da propusta vodu i sluzi vajda da bi se vodomer i zgrada izolovali od mreze. Kad se izracuna, to su 18 kubika vode potroseni dnevno (1143/60 dana), tj 410 L po stanaru. Pa i da se kupate u kadu 2 puta dnevno, da polivate bastu, nebiste potrosili toliku vodu. Cedite i dalje sirotinju. Nesto ne verujem da bi tako ponasali da je neki lokalni baja u pitanju.