Ко ће штитити осигуранике после укидања заштитника пацијената

Заштитиници права здравствених осигураника пресељени су из Домова здравља и Болница у филијале Републичког фонда за здравствено осигурање. Ова одлука важи са почетком примене новог закона о здравственом осигурању. На овај начин, како тврде у Фонду, биће олакшано грађанима да остваре своја права.

За пацијенте који заказују прегледе у Домовима здравља и болницама, најважније је да буду адекватно прегледани и да не чекају дуго испред лекарских ординација.

 

"Једном сам била болесна са температуром, онда скинем температуру кући, дођем овде, немам температуру. Нису хтели да ме приме и тако сам се сама кући мало дуже лечила."

"Ја позовем кол центар, међутим ту је увек заузето и ја све преко Београда заказујем."

"Оно има пропуста увек, и код нас и код њих", кажу неки од анкетираних пацијената.

У пиротском Дому здравља сматрају да су заштитиници права пацијената из области здравственог осигурања до сада преклапали ингеренције са заштитиником из домена здравствене заштите.

"Лекари и медицинске сестре, односно остало здравствено особље и даље професионално извршавају свој посао са пуном одговорношћу, тако да мислим да се то неће осетити уопште у нашем раду", каже др Рихард Шнеле, заменик директора Дома здравља Пирот.

Заштитиник права пацијената за примарну здравствену заштиту сада се налази у градској управи и ту пацијенти могу да поднесу приговоре, уколико су незадовољни пруженим услугама

"Примамо странке, њихове изјаве, саслушавамо, покушавамо да контактирањем надлежне здравствене установе тај проблем решимо", наводи Саша Игић, заштитник права пацијената.

У Републичком Фонду за здравствено осигурање објашњавају да измештањем заштитника из здравствених установа, грађанима ће бити лакше и добијаће квалитетније услуге.

"Поред тога и они грађани који не могу да оду до испостве филијале, физички, која је најближа њиховом месту становања, могу сада да позову преко кол центра и да добију информацију у том моменту или у року од 24 сата", објашњава др Сања Радојевић Скодрић, директорка РФЗО.

Подаци показују да се осигураници најчешће обраћају заштитинику права због примедби на понашање здравствених радника. Кол центар РФЗО даје одговоре одмах и већина случајева се реши пре подношења пријава осигураника.

број коментара 0 Пошаљи коментар