Да ли потрошачи довољно знају своја права

Центру за заштиту потрошача "Форум" у Нишу, дневно се јави 20-ак незадовољних купаца. Углавном се ради о купцима који су покушали да рекламирају неки производ, али нису успели сами да реше проблем.

Радмила Јовић дошла је у Центар за заштиту потрошача због проблема са телефоном.

"Пет пута сам га носила јер не пуни добро. Кажу да је у реду", каже Радмила Јовић, из Ниша.

Многи од нас имају слично искуство, али већина није упозната са правима која су у таквим ситуацијама законом дефинисана.

"Мислим да не знају довољно своја права. Немамо довољан извор иформација, немамо прави извор информација."

"Ја прва не знам своја права за оно што радим јер вас нико не обавести", кажу неки од грађана са којима смо разговарали.

Искуства центра за заштиту потрошача говоре исто па већина не зна своја основна права, на пример који је рок за рекламацију производа.

"Ако приликом куповине потрошачи добију обавештење да је рок 6 месеци морају да знају да то није по закону и да је рок за рекламацију две године и да је за то довољан буквално само фискални рачун", каже Валентина Шуловић, правни заступник Центра за заштиту потрошача у Нишу.

Највише проблема грађани имају са рекламирањем спортске обуће где се, како кажу, лош квалитет правда декларацијом на којој пише да обућу треба носити само по сувом времену, а велики број жалби односи се и на пружаоце комуналних услуга посебно када је реч о наплати дуга.

"Ако потрошач оспори дуг, постојање дуга или висину дуга и настави да измирује текуће потребе, пружалац услуга нема право да га искључи, да му ускрати услугу све док се поступак не оконча пред судом. Е то је кључно што они избегавају јер они неће да туже него имају кључ у својим рукама и ускраћују људима", објашњава Јован Јовановић, председник Центра за заштиту потрошача у Нишу.

То је и разлог што је Центар за заштиту порошача покренуо поступак ЗАШТИТЕ КОЛЕКТИВНИХ ИНТЕРЕСА ПОТРОШАЧА ПРОТИВ ЕПС - због, како се наводи, злоупотребе на тржишту роба и услуга и монополског понашања.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво