Грађани траже сигуран прелаз преко Ибарске магистрале

Мештани Конарева код Краљева пре годину и по дана петицијом су тражили да се на Ибарској магистрали која пролази кроз то место поставе пешачки прелаз и саобраћајна сигнализација. Ту је до сада страдало више од двадесет људи, а магистралу свакодневно прелази велики број мештана. Из "Путева Србије" кажу да ће финансирати радове, али тек пошто добију пројекат и сагласност надлежног министарства.

На делу Ибарске магистрале кроз Конарево, код Краљева, максимална брзина је 60 киломатара на сат, ту се прикључују два пута која воде до већих насеља, а са обе стране су аутобуска стајалишта.

Родитељи децу преводе преко пута, јер су на том делу велике брзине, а дозвољено је претицање.

„Нико неће да стане, много се брзо вози”, каже наш саговорник, „деца некад и закасне на аутобус, чекају после други или се врате кући да их поново возимо.”

Проблем повећавају и шлепери који се често заустављају у близини раскрснице. Зато су мештани петицијом тражили безбеднији прелазак магистрале.

"Овде је страдало око 25 људи. Tу су преко пута, као што видите, погинуле мајка и ћерка”, истиче Љубиша Кошанин. „Да се деси само још нека велика катастрофа, као што се десило на Берановцу и овде у Краљеву па би се сетио неко да дође овде да постави сигнализацију да нешто уради" 

„Наш предлог је да смањимо брзину овог дела пута, да се уради пешачки прелаз, као и вертикална саобраћајна сигнализација која би највероватније могла да допринесе да се овакви случајеви не дешавају на овом делу пута”, истиче Рајко Миленковић, члан Савета МЗ Конарево.

Из Путева Србије, у чијој је надлежности Ибарска магистрала, саопштавају да је измена режима саобраћаја на том путу у надлежности локалне самоуправе, јер пролази кроз насељено место. Финансираће, кажу, постављање сигнализације, али тек када им Град Краљево достави пројекат и одобрење Министарства саобраћаја. Мештани Конарева помоћ су тражили и од Инспекције за државне путеве при Министарству саобраћаја.

У септембру 2017. одговорили су им да је, према њиховим информацијама, Савет за безбедност саобраћаја града Краљева тражио да се изради пројекат за повећање безбедности на овој раскрсници. Готово годину и по дана је прошло од тада, а ствари на терену се нису помериле са мртве тачке.

Пројекат је, кажу у локалној самоуправи, пројектантска кућа требало да уради бесплатно.

„Докле се ту стигло, ја не знам, знам да су два три пута излазили, да су узимали неке мере”, каже Ненад Марковић, из Савет за безбедност саобраћаја Града. „Али није ни битно, наћи ћемо начин да решимо тај њихов проблем. Увек је најлакше најслабијег бацити сву одговорност. Ако је до нас, ми ћемо у рекордном року тај пројекат да урадимо, Путеви Србије ће га добити, а кад ће да га реализују, ја бих волео чисто да видим.” 

Овај део Ибарске магистрале реконструисан је 2003. године, када су и изграђена аутобуска стајалишта и постављена постојећа саобраћајна сигнализација.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво