Зашто касне грађевински радови у Краљеву

Радови на надвожњаку у Краљеву, чија је реконструкција требало да буде окончана пре седам месеци, нису ни напола завршени. Централни трг, чије је отварање најављено за децембар, и даље је ограђено градилиште. Зашто пробијање рокова у грађевинарству више никога не изненађује?

Од априла прошле године, прелазак раскрснице ноћна је мора свих возача. Надвожњак којим је дневно пролазило до 10.000 возила, требало је да буде завршен пре седам месеци.

Неки грађани се и не сећају кад је почела реконструкција. Кажу да је гужва сваког дана и не надају се брзом окончању радова. 

Из „Путева Србије”, који је инвеститор пројекта, одговарају да су радови стали пре свега због изузетно лошег стања главне конструкције. Зато су, кажу, морали су да израде нови пројекат и распишу нови тендер.

„Јавна набавка је објављена и у току је процедура избора понуђача за извршење радова, након које ће Уговор бити потписан, а извођач уведен у посао. Рок за извођење накнадних и непредвиђених радова је 115 календарских дана од дана увођења извођача у посао.”

Због нереалних процена Краљевчани још не шетају градским тргом, Не само да није завршен у новембру, него ће бит ии скупљи за око десет милиона динара него што је планирано.

„Ако процена вредности радова није била реална, не можемо очекивати да ће и рокови бити реални”, истиче Мирко Вуковић, директор ЈП Путеви, Краљево. „Такође, ради се о увозним материјалима, то је гранит који је увезен из Шпаније, ту су уговорања, транспорти, царињење робе, кашњење у испоруци.”

Лоше припремљена документација и избор извођача са најниже понуђеном ценом криви су за пробијања рокова, кажу стручњаци.

„Стављање нереалних рокова је честа појава када су ове врсте инвестиција у питању, бар последње две деценије”, каже Бранко Радомировић, грађевински инжењер и судски вештак у пензији. „Зашто се стављају нереални рокови? Па тако добије понуђач предност на тендеру.”

Искуство Краљевчана говори да од пробијања рокова има и већи проблем. Пре деценије је јавни тоалет на Железничкој станици изграђен у року. Коштао је 75.000 евра, али је радио само на дан свечаног отварања. У Железници кажу, нема ко да га одржава.

 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво