Шабац по узору на европске градове

У складу са усвојеним планом капиталних инвестиција, 2019. у Шапцу биће година градње. Из буџета града у инфраструктуру биће уложена милијарда и 77 милиона динара, а ново лице улица Шабац ће имати по узору на европске престонице.

Шабац ће до краја ове године, кажу урбанисти, функционисати по систему дељених улица - зона у којима је успорен колски саобраћај, а предност дата пешачком По узору на Марија Хилфер штрасе у Бечу или Словенску цесту у Љубљани, Карађорђева улица биће потпуно равна, све стазе биће у истом нивоу са циљем да добије атрактивност, ширину и нову људску димензију.

Према речима надлежних, простор за аутомобиле биће смањен са ограничењем брзине од 10 километара на сат, а планирана је и градња две јавне гараже са укупно 300 места за паркирање.

„Преуређење улице ће бити од Позоришта до Винаверовог трга, а такође и Винаверов трг планирамо да градимо ове године. То је један нови трг који ће бити испред „Шарана” на завршетку пешачке зоне”, најављује Катарина Дубљанин, градски урбаниста у Шапцу.

Међу највећим инвестицијама је комплетна рекострукција свих јавних површина у насељу Бенска бара после пола века. Озбиљан подухват је и изградња Савске авеније, као дела пројекта Сава парк, да град изађе на реку.

„То ће бити једна линеарна парковска површина која се протеже од краја улице Краља Александра до Тврђаве. Биће модерно дизајнирана, поплочана са мобилијаром, зеленилом”, каже Катарина Дубљанин, градски урбаниста у Шапцу.

За ове капиталне инвестиције из буџета града биће издвојена милијарда динара, а пројектна документација већ је у припреми.

„Са првим лепим данима који буду дозволили почетак грађевинске сезоне, почећемо реконструкцију Карађорђеве и Масарикове улице. Наш циљ је да сви пројекти буду реализовани у току ове године”. каже Виолета Шестић, директорка ЈП „Инфраструктура” из Шапца.

Уз више зеленила и бициклистичких стаза, ове године у Шапцу ће бити уведен и јавни градски превоз са циљем да се брже стигне до посла и школе и што мање користи аутомобил.

број коментара 0 пошаљи коментар