Креативношћу до знања – наставна средства од канапа и пластичних кеса

Основна школа за образовање ученика са сметњама у развоју "Миодраг В. Матић" у Ужицу, освојила је "Изузетну награду" на Сајму науке у Београду. Њени ученици су осмислили необично учило уз које је деци са оштећеним видом и другим сметњама лакше да савладају математику.

Њихова "Тактилна књига бројева", настала је од пластичних кеса и резултат је стрпљивог и креативног рада наставника и ученика, спремних да помогну другарима из разреда.

Василије Поповић, ученик наводи да воли своје другаре и да је из љубави и жељи да им помогне настала "Тактилна књига бројева".

Марица Лазовић, дефектолог наводи да од пластичних кеса праве занимљиве играчке за децу и ствари које, како каже, користе у свакодневној едукацији са децом.

Уз пластичне кесе и чепови, канап, пасуљ, пиринач, вата, фолија, у њиховим рукама постају играчка или ново наставно средство.

"Овај вид рада није намењен само деци са оштећеним видом, већ за сву нашу децу са сметњама у развоју, а може се користити и код деце типичне популације која имају поремећај сензорне интеграције", објашњава Лазовићева.

Школа за образовање ученика са сметњама у развоју, једина је те врсте у Златиборском округу. Тридесет пет ученика и више од 500 малишана из окружења имају сталну подршку логопеда и дефектолога.

"Школа је добро опремљена асистивном технологијом. Међутим, ни најбоља технологија не може да подржи систем образовања и васпитања деце и помоћ деци са сметњама у развоју. Најбитнија и најважнија ствар што дефектолози и сами праве пуно наставних средстава", наводи Зорица Весовић, директорка Основне школе "Миодраг В. Матић", у Ужицу.

Учење кроз игру, и уз различите материјале, настављају израдом нове играчке од тетрапака којом ће лакше савладати технику сабирања.

број коментара 1 пошаљи коментар
(субота, 12. јан 2019, 01:47)
anonymous [нерегистровани]

E bravo, i mi smo

nekada, pre 50 godina, isto tako sve morali sami postaviti, da bi deca mogla i videti i osetiti i nauciti. Bs lepo.