Мањак професионалних возача, велики проблем краљевачке привреде

У Краљеву, Удружење које окупља више од 600 превозничких предузећа из целе земље упозорава на то да све теже налази раднике. На евиденцији за незапослене има возача, али мало ко од њих желе да ради тај посао.

Драгољуб Планојевић четири деценије за воланом шлепера зарађује за живот. На друмовима ретко виђа младе колеге. 

Драгољуб има шездесет једну годину, четири деценије за воланом:

„Кукају овде, ово све мање ће да има. Прво не може да положе, млади, чујем да је две хиљаде евра да положе Ц и Е то нема нико. Возаче у Србији је правила војска.”

Српски возачи лако налазе посао у иностранству, где су плате три пута веће. Превозници проблем виде у и у прописима.

„Тек са 21 годином може да полаже за камион, док земље Европске уније, почев од Словеније и Немачке, већ смањују на осамнаест година. Е сад, тешко човека од 22 године натерати да мења сад неку професију да би се вратио да буде возач”, каже Ненад Токалић, из Удружења „МДТ систем Краљево”.

Субвенције за полагање возачких испита и преквалификацију, кажу превозници, држави би се исплатиле кроз акцизе на гориво које троше камиони.

„Нисмо имали званично обраћање било ког предузетника, превозничке фирме или неког удружења. Ако су возачи тражена категорија, можда није неизводљиво да се организује обука и преко Националне службе, али до сада Филијала у Краљеву то никада није радила”, наводи Србислав Антонијевић, из НСЗ, Филијала у Краљеву.

Електросаобраћајна школа у Краљеву сваке године школује једно одељење професионалних возача. Ипак, размишљања већине не може да обрадује послодавце.

Неки од ученика 3. године ЕСТШ "Никола Тесла" из Краљева кажу да би по завршетку школовања волели да возе.

Имали би их и у домаћим фирмама, кажу власници, да на границама и царинама не морају да чекају и више дана. Проблем је и што у току шест месеци возачи српских превозника у Европској унији могу да проведу само три.

Ненад Токалић каже да су плате код возача у Србији од 800 до 1300 евра:

„Кад би ми могли да имамо тих више дана и када не би постојале те царинске баријере и границе и тако нешто и наши возачи не би прелазили по шест, седам хиљада месечно, него би прелазили исто као и у Европи од десет до тринаест хиљада километара. Нормално, онда би и била скоро дупло већа плата.”

Муку са мањком возача муче и земље Европске уније. Домаћи превозници процењују да Србији у овом тренутку фали око 5.000 возача.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво