Завршена реконструкција пруге Пожаревац - Мајданпек

"Инфраструктура железнице Србије" завршила је реконструкцију деведесет километара пруге Пожаревац - Мајданпек у предвиђеном року.

Након завршене реконструкције, пруга Пожаревац - Мајданпек у дужини од 90 километара, оспособљена је за брзину од 80 километара на сат у путничком, односно 60 километара на сат у теретном железничком саобраћају, као и за осовинско оптерећење од 22,5 тона по осовини.

Међутим, обновљена пруга у саобраћај пуштена је само за теретне железничке возове. Путнички саобраћај на линији Пожаревац - Мајданпек не функционише већ пет година.

"Србија воз" ће редован путнички железнички саобраћај на релацији Пожаревац - Мајданпек - Зајечар успоставити од 1. фебруара 2019. године, до када ће припремити неопходан број дизел моторних возова за организовање саобраћаја на овој прузи", објашњава Ненад Станисављевић, из "Инфраструктуре железнице Србије".

Путнички железнички саобраћај између Пожаревца и Мајданпека биће тада поново успостављен након пет и по година, а време путовања путничких возова између ова два града са некадашњих пет сати биће смањено на 90 минута.

"Вредност радова које је реализовала Инфраструктура железнице Србије је око 11 милијарди динара. Радовима су били обухваћени замена шина, прагова и туцаника, замена колосечне решетке, машинско решетање и регулисање колосека, а при ремонту пруге максимално су коришћени материјали придобијени приликом ремонта пруге са коридора", каже Станисављевић.

На деведесет километара пруге између Пожаревца и Мајданпека је и 76 путних прелаза, 20 мостова и 10 тунела, укључујући и најтежи тунел на деоници Пожаревац - Бабушинац, дугачак 975 метара.

"Инфраструктура железнице Србије" ремонт ове пруге реализовала је у сопственој режији, односно сопственом механизацијом и кадровима, у оквиру пројекта обнове регионалних пруга у Србији.

Пруга Пожаревац - Мајданпек ремонтована је у потпуности први пут откако је изграђена од 1938. године. Ремонт пруге и повећање њеног осовинског оптерећења, од изузетног су значаја за привреду овог дела Србије, јер су за железнички правац Пожаревац - Мајданпек везани значајни привредни системи, као што су Лука Прахово, РТБ Бор, рудници Мајданпек, Каона, Костолац и Железара Смедерево.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво