Обнова пруге и железничких станица на јужном краку Коридора 10

Зграде железничких станица у Врању и Врањској Бањи, изграђене крајем 19. века, сада се реконструишу. Обновљена је и пруга на тој релацији, а у току је реконструкција деонице између Предејана и Џепа, на железничком Коридору 10. Поједини путни прелази од Ниша до Прешева реновирани су и обележени савременом сигнализацијом.

Када се погледа архивска фотографија зграде железничке станице у Врањској бањи, види се да од 1889. године није значајно улагано у реконструкцију. Сада се обнављају фасада, кров, столарија.

"Реконструкцијом станичне зграде и просторија у којима боравимо и радимо, омогућиће нам боље услове и квалитетнији рад", каже Благица Миленковић, шеф Железничких станица у Врању и Врањској Бањи.

Путника је мање него раније, када је вожња возом за неке била култ. До следеће станице, Врања, воз путује неколико минута. Два пара путничких возова саобраћају дневно између Ниша и Прешева.

Три су деонице пруге које су обновљене на јужном делу железничког Коридора 10. Између Врањске Бање и Ристовца воз се креће брзином 90 километара на сат, а на оним деловима где се пруга још реконструише, ту се креће од 20 до 30 километара на час.

Пре две године реконструисане су и деонице Винарци-Ђорђево и Бујановац-Букуревац. Радови између Предејана и Џепа требало би да буду завршени до краја октобра.

Укупна дужина пруге између Ниша и Прешева је 157 километара. На тој релацији реконструише се још једна станична зграда, у Врању, која је под заштитом државе.

"За путнике биће то изузетно битно јер и то путујућег света што има, имаће где да се смести, да се угодно осећа и да им путовање буде пријатно," каже Мишко Марић из  Инфраструктура Железнице Србије.

Почетком октобра путни прелаз "Рајинце" обезбеђен је савременом сигнализацијом и опремом, уграђене су и вибро траке за путничка возила.

Још осам прелаза у земљи ће Инфраструктура Железнице Србије на тај начин опремити до краја године.

 

 

број коментара 0 пошаљи коментар