Да ли су власници ауто-школа спремни за примену новог правилника

Правилник о раду ауто-школа, донет 2012. године, у потпуности ће се примењивати од 25. октобра. Нови правилник, између осталог, доноси и нове трошкове за власнике ауто-школа, а његову примену у пракси контролисаће припадници саобраћајне полиције.

Одлагања више нема. Ко не испуни услове неће моћи да настави са радом.

 

"Возила за обуку возача за Б, Ц, Ц1, Д категорију морају имати уграђен противблокирајући систем радног кочења, односно АБЦ систем, затим приликом полагања за Ц, Ц1, Е категорију возила морају бити оптерећена до 30 % своје носивости. Такође уводи се новина приликом полагања полигонског дела обуке за возаче Б, Е, Ц1, Ф, Д1 и ДЕ категорије, то је радна вожња уназад са скретањем под правим углом, улево, односно удесно", каже Владимир Милићевић из Одсека за саобраћајно-техничке послове ПУ Крушевац.

У ужичком крају све ауто-школе, а има их четрнаест, спремне су за примену нових правила.

"Морали смо да дорадимо што се конкретно тиче полигона, кретање узбрдо, то је специфично и код нас и у свим другим градовима", каже Десимир Игњатовић, власник ауто-школе. "Постоји и једна радња која се ради - кретање узбрдо мора да има одређени нагиб где ђаци морају да зауставе радњу која се такође бодује на полагању возачког испита да на том одређеном нагибу крену, а да возило не крене уназад."

На подручју које покрива Полицијска управа Крушевац, где је у односу на број становника највише ауто-школа, чак 18, скоро све испуњавају услове за обуку возача за Б категорију.

"Свака школа мора да има одређено оптерећење за своју врсту возила. То оптерећење за сада није довољно дефинисано, али треба на неки начин да се верификује", каже Милан Марић, власник ауто-школе. "Самом вожњом под оптерећењем имаћемо повећане трошкове са возилима, повећање потрошње горива, хабања гума и све остале услове. Остаје само да се власници школа снађу са начином оптерећења, стављања скидања терета на возилу, узимања мерних листића уколико се инсистира да пре сваког испита се докаже односно документује да возило има толико оптерећење колико је прописано Законом."

Новонастали трошкови за власнике одразиће се и на цену обуке која кошта 64.000 динара, за путничка возила, а за више категорије још додатних 50.000 хиљада. Примену одредби у пракси контролисаће припадници саобраћајне полиције.

број коментара 0 пошаљи коментар