Пирот напредује уз Коридор 10

Студија коју су урадили универзитетски професори и стручњаци разних области показује да је од изградње Коридора 10 највеће користи имао сектор транспорта, а повећана су улагања у индустрију, туризам и угоститељство. Закључак је да се пиротски, крај захваљујући Коридору, у последњој деценији много брже развија.

Са више од 5,5 хиљада радника и 22 производне компаније, слободна зона Пирот, највећа је у Србији.

Изградњом Коридора 10 зона је добила директан излаз на ауто пут и смањење трошкова транспорта.

То даје могућност изградње логистичког центра - првог у земљи.

"Ми ћемо у интермодалном контејнерском терминалу у Пироту вршити претовар роба са ауто пута на железницу. Тиме се штеде велика средства за транспорт, а с друге стране то је дан еколошки пројекат због тога што се роба не вози на фосилна горива већ на струју," каже др Драган Костић, директор слободне зоне Пирот.

Зато је сматрају у Пироту неопходно што хитније почети реконструкцију и електррификацију пруге Ниш-Димитровград, али и изградњу гасовода.

"Ја мислим да је крајње време да се повеже Србија са Бугарском, односно гасовод Ниш -Димитровград- Софија, што ће такође омогућити да привреда послује са бољим енергентом, да наша топлана послује са бољим енергентом и пружа нове услове за развој," сматра градоначелник Пирота Владан Васић.

Општине које су повезане паневропским Коридором 10 много се брже развијају од осталих, закључак је студије, која је представљена у привредној комори Пирота.

"Највећа вредност је у економском смислу привлачење нових инвестиција, подизање висине прихода компанија, боља приступачност и купаца и смањени трошкови набавке," наводи Драган Лончар, професор Економског факултета.

Стручњаци истичу да ће прави ефекти изградње Коридора бити видљиви тек за 5 до 7 година.

Оно у чему се сви слажу је чињеница да је Пирот највише напредовао у области туризма.

Број туриста и смештајних капацитета за последњих 5 година повећан је чак четири пута.

број коментара 0 пошаљи коментар