Пета годишњица ТЦ Плаза у Крагујевцу

У Крагујевцу већ пет година ради тржни центар Плаза. Најпре у власништву израелске компаније која је те 2012. уложила 60 милиона евра, а сада као део мултинационалног ланца Непи који је центар купио за 39,5 милиона евра. Крагујевачка Плаза је највећи регионални тржни центар ван Београда.

На 30 хиљада квадрата стотинак продавница, за пет година, колико ради, Плазу је посетило више од 20 милиона људи. Највише Крагујевчани, али и купци из готово свих крајева Србије. Долазе због куповине, забаве, а овог врелог лета и да се друже са пријатељима.

Анкете показују да су порошачи изузетно задовољни асортиманом и ценама у ТЦ Плаза.

Од 2014. године, када је тржни центар купила компанија Непи, Јужноафрички инвестициони фонд, промењен је начин пословања, број посетилаца повећан за седам, а промета за десет одсто.

"Ми смо доста променили структуру закупаца које имамо у самом тржном центру увођењем нових интернационалних брендова. То значи да ћемо довести практично све брендове који у овом тренутку недостају у овом делу Србије и имаћемо исту понуду као Београд, ако не и бољу", каже Данило Даниловић, менаџер ТЦ Плаза Крагујевац.

Компанија Непи планира проширење тржног центра и изградњу још 10.000 квадрата. Град ће прилагодити План детаљне регулације страном инвеститору, због вишеструке користи, у Плази сада ради ради више од 500 Крагујевчана.

"Нова радна места за наше суграђане, нове послове за нашу грађевинску индустрију, препознавање Крагујевца као центра овог региона, и ми се надамо да ће за овом инвестицијом доћи и нови инвеститори који ће улагати у неке друге секторе", каже Миња Обрадовић, члан Градског већа за инвестиције.

Велики тржни центри по оцени економиста, уз негативне ефекте на мале, породичне трговине, подстичу привредни развој целог Шумадијско-поморавског региона.

"Позитивни ефекти се, пре свега, огледају у повећању конкуренције, повећању прихода буџета и, пре свега, много значајније јесте постицање регионалног развоја. Град Крагујевац и регион централне Србије заиста има огроман развојни тржишнии потенцијал", каже Предраг Лучић, в.д. директора РПК Шумадије и Поморавља.

Тржни центри нису производ нашег времена, први шопинг мол отоворен је пре 95 година у Америци, али и знатно пре тога у 18. веку у Санкт Петербургу, у једној улици је радило 400 радњи. Концепт "све под истим кровом и на једном месту" је актуелан и данас.

rts.kragujevac@rts.rs
+381 34 335 542 

 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво