Опасност од клизишта

Прети опасност од нових али и од старих клизишта, јер их, према непрецизним проценама, има између 35.000 и 36.000, упозорила помоћница министра животне средине Александра Дамњановић. Због леда, најтеже на Дунаву од Гроцке низводно ка Смедереву.

С обзиром на упозорења на настанак поплава и клизишта, цео март мора да прође у потпуној мобилности свих субјеката и служби, рекао је начелник Сектора за ванредне ситуације Предраг Марић. У Србији, према непрецизним проценама, постоји 35.000 до 36.000 клизишта, рекла је за РТС Александра Дамњановић, помоћница министра животне средине.

Дамњановићева је, гостујући у Дневнику РТС-а, рекла да је Србија за санацију клизишта до сада предузела мере превентивног типа, а да је, поред осталог, направљена мапа највећег броја клизишта.

За санацију великих клизишта у Србији биће неопходан приступ европским и другим фондовима, јер Србија својим средствима може да реши само проблеме малих клизишта, рекао је министар унутрашњих послова Ивица Дачић, обилазећи речну полицију.

Тридесет одсто територије Србије представља нестабилно подручје и мапом нису обухваћена сва клизишта. Има их, према неким проценама које нису прецизне, 35.000 до 36.000, рекла је Дамњановићева.

Помоћница министра животне средине рударства и просторног планирања истакла је да је реч о новим, али и старим клизиштима.

Дамњановићева је подсетила да је Републички штаб за ванредне ситуације свим општинама наложио да доставе извештаје о стању на својим територијама и да ће бити формиран стручно-оперативни тим који ће прикупљати и обрађивати те податке.

На основу те обраде биће учињена процена ризика, од чега ће зависити и даље поступање како општинских штабова тако и Републичког штаба за ванредне ситуације.

Дамњановићева је навела да је главна препрека у санацији клизишта одређивање само једног министарства као надлежног за тај посао.

Она је додала да тај посао, који се не може завршити за годину дана, захтева ангажовање више министарстава и стручњака.

У Србији је у току асанација клизишта која су детектована још 2006. године, а радови се финасирају и из кредита вредности 17,5 милиона евра.

број коментара 0 Пошаљи коментар