Читај ми!

Вучић: Моравски коридор највеће и најбоље организовано градилиште у Србији

Председник Србије Александар Вучић обишао је заједно са амбасадором САД Ентонијем Годфријем ноћне радове на изградњи моста преко Западне Мораве на делу Моравског коридора од Појата до Крушевца и истакао да само на тој деоници ради 2.700 радника. Овај ауто-пут ће бити најшири у Србији, биће у потпуности дигитализован, биће право ремек дело, рекао је Вучић.

Председник Вучић истакао је да је Моравски коридор највеће и најбоље организовано градилиште у Србији. 

"Ово дивно изгледа, добро вече свима", поручио је Вучић када је стигао на градилиште.

Када је чуо колико радника има на градилишту рекао је да толико радника истовремено нема ни на изградњи "Београда на води".

"Ту су Американци стварно показали своју ефикасност", додао је Вучић.

Вучић се, такође, изненадио колико људи ради ноћу на том градилишту и изразио очекивање да ће та деоница бити завршена до марта, уколико буду решени проблеми са обезбеђивањем камена.

"Не можемо да решимо питање каменолома, најскупље смо платили експропријацију и онда због појединих неодговорних људи не можемо да отворимо каменолом", рекао је Вучић и додао да поједини људи уцењују државу јер сматрају да тај ауто-пут није потребан.

Напоменуо је да је доста скочила цена битумена, цемента, челика, арматуре. Додао је је само битумен поскупео у свету више од 60 одсто.

"Кажу да би завршили ауто-пут, али да немају камен, јер неки људи код нас кажу - не дамо камен", пренео је Вучић и поручио да ће се озбиљним приступом државе решити и тај проблем.

Такође, истакао је да је важно да људи разумеју колико је тај ауто-пут важан за развој овог дела Србије.

"Ови људи фантастично раде посао. Ово је највеће градилиште, нема сумње и најбоље организовано", скренуо је пажњу Вучић и додао да на изградњи тог ауто-пута ради око 1.000 странаца.

Вучић је нагласио је да је тај ауто-пут срце централне Србије.

Директор Коридора Србије Александар Антић је рекао да 450 наших људи ради само у ноћној смени.

"Градимо ауто-путеве, хоћемо да Србија трчи напред"

Председник Вучић изјавио је се у Србија гради ауто-путева више него икада пре и да жели да се Србија инфраструктурно развије и "трчи напред".

"Ми смо урадили више од 350 километара аутопутева, тренутно градимо 370 километара и још 300 км је у припреми. То је много више него што смо имали километара ауто-пута - око 650 километара. Погледајте само шта је све Србија градила у претходниих неколико година", истакао је Вучић.

Председник је поручио да очекује да деоница од Појата до Крушевца буде завршена до марта. Нагласио је да ће пуно значити када од Боеограда до Крушевца буде могло да се дође ауто-путем, као и да ће то привући нове инвеститоре, посебно у Трстеник и Крушевац, као и у околне градове и места.

Вучић је рекао да је поносан што је на том градилишту и захвалио америчким и турским пријатељима из конзорцијума Бехтел - Енка.

Казао је да само на тој деоници од Појата до Крушевца ради 2. 700 људи и има 950 машина, да се ради и ноћу, у више смена, пркос свим тешкоћама као што је корона.

Председник је напоменуо да ту има и безброј других проблема, пошто су поскупели грађевински материјали због скока цене енергената, али да имамо и проблеме са нашим каменоломима.

"Овде извођачи испуњавају све норме и руше све рекорде. Верујем да ћемо спојити тих 112 километара трасе ауто-пута од Појоата до Прељине и да ћемо ускоро имати ауто-пут од Београда до Краљева, Крушевца, Врњачке Бање и Трстеника", нагласио је Вучић.

Најшири и потпуно дигитализовани ауто-пут 

Каже да ће Моравски коридор бити и најшири и потпуно дигитализовани аутопут у Србији - право ремек дело.

Вучић је рекао Годфрију да је у почетку био скептичан по питану ефикасности Американаца, али да никада није видео до сада да неко градилиште тако добро функционише као што је то.

Председник је изразио очекивање да ће неки људи код нас превазићи своју размаженост и разумети колико је важно да инфраструктурно повезујемо земљу.

Навео је да му је једном Марко Благојевић( директор владине канцеларије за управљање јавним улагањима) рекао да се једном у 100, 200 или 300 година дешава да неко има прилику толико да изгради земљу и да је то стварно оно што ће остати упамћено.

Вучић је захвалио САД и Великој Британији која учествује у финансирању тог пројекта и истакао да ће грађани бити поносни на Моравски коридор који ће пуно значити за целу Србију.

Председик је цитирао је Иву Андрића који је рекао да ниједна грађевина није случајно изграђане.

"Време је да трчимо унапред и брзо и да у спринту трчимо маратон, иако то звучи контрадикторно", поручио је Вучић. 

У току монтажа на градилишту новог моста преко Западне Мораве 

На градилишту новог моста преко Западне Мораве у току је монтажа подужних носача и израда наглавних греда и коловозних плоча.

Постављање подужних монтажних носача почело је 27. септембра. Нови мост ће бити дугачак 497,6 метара.

Градња Моравског коридора, аутопута од Појата до Прељине у дужини од 112 километара почела је у децембру 2019. године и тада је најављено да ће радови бити завршени за четири године.

Радове изводи конзорцијум америчке компаније Бехтел и турске Енка, а уговор је вредан близу 800 милиона евра.

Моравски коридор повезаће три округа 

Моравски коридор ће повезати три округа - Расински, Рашки и Моравички са коридорима 10 и 11, односно са ауто-путем Београд-Ниш и ауто-путем "Милош Велики".

Та саобраћајница повезаће све веће градове централне Србије где живи више од пола милиона људи: Чачак, Краљево, Врњачку Бању, Трстеник, Крушевац, Сталаћ и Ћићевац. Такође, Моравски коридор ће трајно решити питање поплава, пошто ће бити регулисани токови река у овом делу Србије, а пре свега Јужне и Западне Мораве.

Најсавременији ауто-пут биће изграђен "на три Мораве" и у оквиру пројекта биће регулисана речна корита у дужини од 68 километара.

Моравски коридор чиниће три деонице: Појате - Крушевац у дужини од 27,83 километра, Крушевац - Адрани у дужини од 53,88 километара и Адрани - Мрчајевци - Прељина дужине 30,66 километара.

Ауто-пут се гради за максималну дозвољену брзину од 130 километара на час, а имаће 11 петљи, 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 31 пропуст.

петак, 29. март 2024.
23° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво