Динкић са руководством и синдикатима "Заставе"

Потпредседник Владе Србије Млађан Динкић састао се у Београду са представницима синдиката и руководства "Заставе" и информисао их о детаљима разговора у Торину. Стратешки уговор између "Фијата" и Србије остаје на снази, речено је на конференцији за новинаре у Министарству економије.

Потпредседник Владе Србије и министар економије и регионалног развоја Млађан Динкић састао се у Београду са представницима синдиката и руководства "Заставе" и Крагујевца и детаљно их информисао о свему што је договорено у Торину са представницима "Фијата".

Стратешки уговор између "Фијата" и Србије остаје на снази, а крајем марта биће позната и динамика улагања оснивачког капитала у заједничко предузеће "Фијат аутомобили Србија", истакли су представници Министарства економије и регоналног развоја и града Крагујевца.

Стратешким уговором је предвиђено да Фијат до 31. марта уплати оснивачки капитал у износу 200 милиона евра и постане власник 67 одсто крагујевачке "Заставе".

"Синдикати ће у марту покренути разговоре о потписивању анекса протокола из прошле године о збрињавању радника и потписивању колективног уговора", изјавио је на конференцији за новинаре у Министарству економије председник Самосталног синдиката крагујевачке фабрике "Застава аутомобили" Зоран Михајловић.

Синдикати ће обезбедити заштиту свих радника као и њихово ангажовање на будућим пословима у "Застави".

Михајловић је, међутим, рекао да склапање 15.000 возила типа "пунто" значи да у новоформираној српско-италијанској фирми посла неће бити за свих 3.100 радника.

Пресудно је питање, ипак, да ли ће Фијат до 31. марта, односно 15. априла, уплатити 200 милиона евра превиђених уговором, што ће му омогућити да преузме већинско власништво над 67 одсто вредности имовине крагујевачке фабрике, оценио је Михајловић.

"Застава" технички потпуно спремна

Генерални директор Групе "Застава аутомобили" Зоран Радојевић рекао је да је "Застава" технолошки потпуно спремна за производњу најављених 15.000 аутомобила годишње.

"Када стигну лотови, односно готови делови за "пунто", тог момента може да почне производња", нагласио је Радојевић.

Радојевић је истакао и да би "Фијат" могао да почне производњу новог модела аутомобила у Крагујевцу половином 2010. године.

Државни секретар у Министарству економије Небојша Ћирић је најавио могућност додатног ангажовања радне снаге и повећање обима производње "пунта" уколико се реализује договор о извозу тих аутомобила у Русију и Украјину.

Повећању обима производње значајно би могли допринети потрошачки кредити које су најављени посебним мерама Владе Србије, а није искључено ни увођење замене аутомобила по систему "старо за ново".

За половину наредне године, најављено је отпочињање производње новог типа аутомобила А класе, како је и предвиђено стратешким уговором.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. септембар 2024.
14° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи