Нишлије траже да Скупштина "отвори" аеродром

Посланици из Ниша и представници града позвали су на ратификацију Споразума о отвореном небу, јер одлагање угрожава функционисање нишког аеродрома "Константин Велики". Тренутно се на том аеродрому обављају само два лета недељно, наводи директор Драган Бугариновић.

Представници града Ниша, аеродрома "Константин Велики" и поједини народни посланици из тог града затражили су хитну ратификацију Споразума о отвореном небу, којим би били омогућени летови свих авио-компанија са нишког аеродрома.

Србија је потписала Споразум о отвореном небу 29. јуна 2006. године, али тај документ никада није ратификован у Скупштини.

Циљ споразума је стварање заједничког ваздухопловног подручја, слободан приступ и једнаки услови за све авиокомпаније.

Директор аеродрома "Константин Велики" у Нишу Драган Бугариновић рекао је да би либерализација тржишта на простору Србије имала највећи значај за Ниш и југоисточну Србију.

"Након одвајања Црне Горе и одласка компаније "Монтенегроервејз", на тржишту је остао само "Јат ервејз" који нема капацитете да развија саобраћај са нишког аеродрома. Поставља се питање, зашто се не дозволи другим компанијама које имају капацитете и интересе да користе наш аеродром и развијају ову регију", рекао је Бугариновић.

"Држава штити ЈАТ"

Директор аеродрома упозорава да је неопходно да се са применом тог споразума почне ове године, јер је функционисање и постојање нишког аеродрома доведено у питање, пошто се у међународном саобраћају обављају свега два лета недељно.

"Споразум је требало да се ратификује до краја 2008. године када је била планирана приватизација ЈАТ-а, али пошто та компанија остаје под заштитом државе претпостављам да се зато не ратификује споразум, јер штитећи националног авио превозника држава не може истовремено да дозволи отварање тржишта", рекао је Бугариновић.

Посланик Демократске странке Србије Милан Лапчевић рекао је да је очигледно да "лоби у Београду не жели да има конкуренцију".

"ЈАТ и београдски аеродром не желе конкуренцију, али је на нама да натерамо Београд да се одрекне монопола на летове из Србије. Србија не заслужује да има један центар у сваком смислу па и када хоћете да путујете негде морате да идете за Београд. Србија заслужује да има много развијеније регионе", рекао је Лапчевић.

Посланик Г17 плус Бранислав Јовановић каже да ће нишки аеродром из Националног инвестиционог плана добити средства за модернизацију у износу од 230 милиона динара.

Јовановић, међутим, наводи да без ратификације споразума и отварања тржишта, такво улагање
неће имати никаквог смисла.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи