Брзом пругом од Београда до Старе Пазове до краја марта следеће године

Председник Србије Александар Вучић обишао радове на изградњи дела брзе пруге Београд-Будимпешта, од Београда до Старе Пазове. Рекао је да ће пруга бити пуштена у саобраћај до краја марта наредне године.

Председник је рекао и да ће радови које изводе Руси од Старе Пазова до Новог Сада бити готови у августу 2021. године и да ће та пруга бити пуштена у саобраћај у септембру 2021. године, као и да ће се тада ићи возом за пола сата од Београда до Новог Сада.

"Онда ћемо журити да завршимо последњу деоницу кроз Србију од Новог Сада до Суботице, што би могло да буде завршено 2024. године. Мађари ће своју деоницу завршити до краја 2024. године или до почетка 2025. године", казао је Вучић.

Истакао је да ће до марта 2025. године моћи да се путује возом од Београда до Будимпеште за два сата и 40 минута, а затим одатле до Беча за још сат и 40 минута.

"То је важно је за наше односе, а повећаваће се и животни стандард грађана и проток робе", истакао је Вучић.

Напоменуо је да се у Србији, поред пруге, граде тренутно и четири ауто-пута.

Приметио је и да би било веома важно да се, поред још једне деонице на правцу ка Будимпешти, од Новог Сада до Суботице, изгради и брза пруга од Београда до Ниша, која би била за брзину до 200 километара на сат, а затим и од Ниша до Прешева, за брзину од 160 километара на сат.

Председник је додао да се већ разговара на ту тему са кинеским компанијама и руским железницама које граде део брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада.

"Онда бисмо имали целу линију брзе пруге од Суботице до Новог Сада, Београда и Ниша", додао је Вучић.

Председник је рекао да су градовима у пет округа на југу земље најпотребније инвестиције, као и у појединим деловима Војводине и истакао да се у Чачку ускоро отвара фабрика компаније "Форверк", док ће једна немачка компанија отворити велику фабрику у Ивањици.

Деоница ће имати четири колосека

Деоница Београд Центар – Стара Пазова је дуга 34,5 километара. Пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехницке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар – Батајница до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат.

То је прва деоница пруге брзе Београд – Будимпешта, која ће делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији.

На два колосека возови ће ићи брзином од 200 километара у путничком саобраћају, а на друга два брзином од 120 километара у теретном саобраћају. 

Радове на тој деоници изводе кинеске компаније "China Railways International" и "China Communications Construction Company", а вредност уговора је 350,1 милиона долара, што је обезбеђено из кредита Ексим банке Кине.

Радови су почели крајем новембра 2017. године.

Укупна вредност изградње пруге Београд – Будимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга са наше стране биће дуга око 184 километара.

Пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште је договорен између Србије, Кине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Кине "Појас и пут".

На деоници Београд Центар – Стара Пазова у току су радови на реконструкцији и модернизацији левог колосека.

Два постојећа колосека измеду Београд Центра и Батајнице биће реконструисана, док ће између Батајнице и Старе Пазове бити направљена два нова колосека.

У оквиру пруге биће изграђена три надвожњака: Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова и подвожњак Земун поље, а биће уређене и железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова.

Предвиђена је изградња и нове станичне зграде у Земуну, а стајалиште Тошин бунар биће измештено на другу локацију.

Такође, биће направљена нова стајалишта Алтина и Камендин.

Брза пруга се неће нигде укрштати са путном инфраструктуром.

Иначе, кинеске фирме биће ангажоване и на деоници од Новог Сада до границе са Мађарском, док деоницу Стара Пазова – Нови Сад гради компанија руских железница "РЖД Интернешенел".

петак, 20. септембар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи