Коронавирус погађа немачке произвођаче аутомобила

Епидемија у Кини донела је нову главобољу за БМВ, Мерцедес и Фолксваген – због заразе опада продаја аутомобила. Кина је највеће тржиште за немачке произвођаче, а немачки гиганти ионако нису у најбољој форми.

У Кини ће током фебруара бити продато мање од половине уобичајеног броја аутомобила, предвиђају аналитичари швајцарске банке УБС. Они верују и да ће и производња опасти за око 20 одсто због затворених фабрика, проблема са снабдевањем, и наравно, пада потражња.

Нови коронавирус, познат и као Ковид-19, доноси нове проблеме за немачку ауто-индустрију, која се још опоравља од "Дизелгејт" скандала са издувним гасовима, суочава са падом потражње на светском тржишту и повећаним царинама због сукоба између Сједињених Држава и Кине. Све се то дешава док покушава да се пребаци на производњу електричних и аутономних возила.

Дајмлер, власник Мерцедеса, и Ауди, који припада Фолксвагену, последњих месеци објавили су да ће око 20.000 радних места бити укинуто док обе фирме покушавају да уштеде новац којим би финансирали производњу електричних аутомобила.

Сличне вести стижу из фирми које се баве производњом ауто-делова, укључујући "Континентал" и "Роберт Бош".

Ништа без Кине

Немачки произвођачи аутомобила и њихови снабдевачи су најизложенији економским последицама коронавируса, више него њихови конкуренти у другим земљама Европе, каже за Дојче веле Емануел Бул из америчке кредитне агенције Фич Рејтингс.

"Ризик по немачке произвођаче углавном настаје због пада продаје, а не прекида производње, пошто БМВ, Дајмлер, Фолксваген немају фабрике у провинцији Хубеј", каже Бул. Тај регион Кине је епицентар смртоносне заразе.

За разлику од америчких и кинеских произвођача аутомобила, немачке фирме су последњих година увећавале свој удео на кинеском тржишту упркос генералном паду потражње у овој азијској земљи.

Најновији подаци кажу да Кинези купују 40 одсто Фолксвагенових аутомобила и готово 30 одсто БМВ-а и Мерцедеса.

Празни ауто-салони

Радници у Кини се полако враћају на посао након продужених новогодишњих празника у тој земљи, али ауто-салони су и даље празни. Кинеско удружење продаваца страних аутомобила каже да је отворено између 20 и 30 посто локација, али да посетилаца готово и нема.

Вирус можда може да мотивише људе да купе свој први аутомобил, као заштиту од заразе, каже аналитичар банке УБС Паул Гонг, напомињући да се нешто слично десило током епидемије САРС-а 2003.

Међутим, две трећине купаца су људи који већ имају аутомобил и траже нови и бољи, а они имају могућност да одложе куповину док криза не прође. Таква одлука највише штети немачким произвођачима који праве луксузне аутомобиле.

У Фолксвагену и Дајмлеру за Дојче веле кажу да је исувише рано да се процени пуно дејство епидемије, али напомињу да очекују пад продаје.

"У овако изазовној ситуацији, знамо да за већину људи куповина новог аутомобила није приоритет", каже портпарол Фолксвагена за Кину Николас Торке.

Кинеска предузећа у којима учествују немачки произвођачи су или већ поново почели са радом или планирају да почну у наредним данима. Пошто немачке фирме немају фабрике у покрајини Хубеј, чини се да су до сада успели да избегну најгоре последице епидемије.

Са друге стране, Фијат-Крајслер је већ најавио потенцијално затварање једне фабрике у Европи ако произвођачи ауто-делова у Кини нису у стању да наставе производњу. Хјундаи и КИА су већ затворили фабрике у Кореји, јер кинески делови не стижу на време.

Добре вести се назиру

Стручњаци из ауто-индустрије кажу да би потражња могла да се врати на уобичајени ниво током наредних месеци.

Продаја аутомобила би наводно чак могла и да се повећа због страха од заразе, кинеске власти су увеле ограничења на јавни превоз или нове апликације за заједничку вожњу. Ови проблеми би могли да мотивишу потенцијалне купце да купе сопствени ауто.

Али ту постоји и озбиљан проблем – ако се криза настави још неколико недеља, имаће осетан негативни ефекат на целу кинеску економију. То ће значити несигурност за потрошаче и у крајњој линији мање продатих аутомобила.

У исто време, потенцијални купци немачких аутомобила ће можда успети да преброде такву кризу боље од просечне муштерије у Кини.

"Они вероватно имају више уштеђевине, вероватно су боље запослени", каже за Дојче веле Марк Фулторп из лондонске фирме ИХС Маркит. "Тако да ту можда има више отпорности."

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво