Грађани у Србији месечно плате око 13 милиона рачуна

Закон о Заштити корисника финансијских услуга налаже банкама да крајем године известе клијента о свим ставкама које су им наплаћене током године, укључујући провизије и накнаде. Иако се накнаде разликују од банке до банке и врсте пакета услуга, Удружење банака нуди бесплатну услугу за пензионере и физичка лица која желе да им се са рачуна директно без провизије наплаћују рачуни за комуналне услуге, струју и слично.

Житељи ових простора нису склони да често проверавају провизије за рачуне које плаћају. Ипак ако се провизије умноже и помноже - на годишњем нивоу постају све видљивије.

Стручњаци су израчунали да грађани у Србији месечно плате око 13 милиона рачуна и да 60 одсто њих редовно их измирује.

Ако идете од шалтера до шалтера, да би избегли провизије ЕПС-а или телеоператера, можда ћете уштедети стотинак динара месечно, али ћете сигурно изгубити доста сати у редовима.

Постоје и услуге електронског плаћања или трајни налози, али су они или део пакета који се наплаћује или су фиксни износи. Све су то разлози да Удружење банака понуди клијентима бесплатну услугу директног плаћања.

"Ово је нов, у ствари није нов начин јер се у Европској унији 30 одсто плаћања обавља путем директних задужења. У нашем случају ово је начин да без одласка у банку можете да извршите своје обавезе. То су обавезе из комуналног домена осигурања - обавезе које фреквентно плаћате из месеца у месец", каже Владимир Васић, генерални секретар УБС.

Интерес банака је да се што више људи укључи у систем, да буде што мање готовине у оптицају и да све банке буду у систему јер им се не исплати да троше ресурсе на мале провизије.

Добра страна аутоматских плаћања је што све можете да платите без провизије, без чекања у реду и да у случају ако изгубите рачун увек можете да докажете да сте га платили.

Они који не желе да плате све дажбине сваког месеца могу да се изјасне које рачуне ће плаћати, а које не, и то са фиксним датумом или датумом доспећа.

број коментара 0 Пошаљи коментар