Куда иде аутоиндустрија

Велики немачки ауто-гиганти отпуштају ових дана на хиљаде радника и инжењера. На тај начин стварају капитал за прелазак са "сус" технологије на електрична и хибридна возила. Све се врти око тога да бренд опстане и да се што мање уложи у нови развој, а резултати куповина постају потпуно несхватљиви за претходна времена.

Прво су Кинези купили "Волво" и, уместо да се од њега направи осредњи бренд, направили су престижан премијум бренд за чијим аутомобилима се чека у реду. Затим су уложили у куповину акција групације "Пежо-Ситроен" и ту су власници 49 одсто капитала.

То је помогло Французима да пре две године од америчког "Џенерал моторса" купе и понос немачке индустрије – "Опел", а однедавно су партнери и са "Фијатом".

Последње удруживање ове новонастале корпорације створиће гиганта са више од десет милиона возила, иза којег се ипак негде крије кинески капитал. 

"Сматрамо да не треба свако појединачно да улаже у свој развој, то је баш скупо. Узмите на пример наш веома успешан посао са 'Опелом', сви њихови модели ће се базирати на ПСА платформама и већи део мотора ће бити исти. На електричним аутомобилима тек правимо уштеду, а са Фијатом разрађујемо планове око платформи и дизајна. Ниједан бренд неће изгубити на оригиналности", наводи Карлос Тавез из ПСА.

У "Мерцедесу" кажу да су десет одсто акција продали кинеском "Џилију", али да то има везе само са капиталом за нова истраживања.

"Смарт" је одскора 49 одсто у власништву Кинеза и то изгледа постаје правило јер закони ЕУ не дозвољавају да кинески инвеститори преузимају компаније.

"Новац и профит деоничара немају ни боју ни мирис. Спремни смо да радимо све као и до сада, а кинеске паре само нам дају већу слободу да експериментишемо са новим технологијама", наводи Олега Калаус из компаније "Мерцедес".

И остали велики произвођачи су упућени на Кину, пре свега због тржишта. "Фолксвагенова" групација, поред потпуне електрификације погона, пре свега иде ка томе да отвара нове производне погоне у Кини.

Аналитичари кажу да Кинези аквизицијама у Европи желе контолу над свиме што се дешава и у производњи ауто-делова. Онда није ни чудо што су код нас поставили највећу фабирку гума у Европи, а у Баричу праве погоне за производњу турбина.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво