Када би могао да буде забрањен увоз "старијих" половњака

Пре десет дана Београђани су могли да виде ваздух који удишу а стручњаци су као главног загађивача означили саобраћај. Како би се проблем умањио, министар екологије најавио је забрану увоза аутомобила са евро 3 мотором и као рок назначио половину године.

Министарство екологије већ годину и по лобира да се укине увоз аутомобила евро 3 који су по свим статистикама највећи загађивачи ваздуха. Не да се забрани коришћење тих возила, већ да се више не увози оно што је за запад еколошко смеће. Трговци су реаговали смањили цене већ увезених аутомобила. Зато расту цене "новијих" половњака. 

"Ја верујем да ћемо тек од половине следеће године бити у прилици да завршимо документа а она ће бити довољно добра да ћемо у неком тренутку моћи то и да урадимо", каже министар екологије Горан Триван.

Удружење увозника нових аутомобила сматра да би забрана требало што пре да се уведе јер би до рока који поставља министар у земљу могло да се увезе и више од 100 хиљада таквих возила.

"Асоцијација увозника и делова предлаже да се што пре, а не после првог јануара следеће године у Србији забрани увоз, не употреба него увоз возила генерација евро 3 и евро 4", каже Бобан Николић из удружења увозника нових аутомобила.

Помогло би и када би се више куповала хибридна и електрична возила. Зато министар екологије најављује за 2021. више пара у буџету за дотирање куповине таквих возила, али се још не зна колико би та субвенција износила.

Увозници предлажу да куповина електричних и хибридних возила буде потпуно ослобођена плаћања ПДВ-а.

број коментара 14 Пошаљи коментар
(четвртак, 14. нов 2019, 09:48) - anonymous [нерегистровани]

Najbolje rešenje je

da vlada Srbije kupi svakom građaninu nov automobil po njanovijim standardima u vrednosti od 30.000 eura i stvar zagađenja je rešena, zar ne?!

(четвртак, 14. нов 2019, 09:45) - anonymous [нерегистровани]

Vas brinu euro 3 i euro 4 motori

A ne brine vas recimo azotara u Pančevu, ne brine vas termoelektrana u Obrenovcu, ne brine vas što Beograd nema ni jedno postrojenje za preradu otpadnih voda pa se sva fekalna kanalizacija i ko zna koja još industrijska kanalizacija ispušta direktono u Savu i Dunav odakle se ceo Beograd snabdeva pijaćom vodom? Forsira se korišćenje električnih automobila a u Srbiji su najveći proizvođači električne energije i najveći zagađivači termoelektrane. Zašto se ne subvencioniše prerada benzinskih motora na gas, zašto gradski autobusi nisu na gas ili metan kao u mnogim gradovima u svetu kad već hoćemo da budemo bolji od svih? Ne uvode se takve subvencije zato što očigledno nije cilj ekologija nego zarade raznoraznih profiterskih lobija!

(четвртак, 14. нов 2019, 09:16) - Вибрирајући трилер [нерегистровани]

Кампања

Дакле, сад се види циљ целе медијске кампање. Све је било исфорсирано и сигуран сам лажно. Пре ће бити да су нечији комерцијални интереси у питању, а не брига за здравље становништва. "Најзагађенији град на свету" нема никакве везе са здравим разумом. Питам се само да ли је цео мој живот протекао тако, из кампање у кампању. Судећи по овом примеру, како је лако одрађен, изгледа да јесте.

(четвртак, 14. нов 2019, 07:25) - anonymous [нерегистровани]

Filozof!

Ovo je tema Srbiji a ne o Italiji. Mi ne zelimo da budemo Italija. Hocemo bolje.

(четвртак, 14. нов 2019, 06:52) - anonymous [нерегистровани]

Budalastina

Uvoznicki lobi je mnogo jak i oni preko ministarstva pokusavaju da donose zakone po njihovoj zelji i volji...Vlada mora uzeti u obzir i kupovnu moc stanovnistva...Automobili sa euro 3 i 4 nisu bez zastite okoline...Nemacka autoindustrija je mnogo jaka i oni godisnje izbacuju po neki novi model koji svojim ekoloskim standardima cine krsevima cak i automobile koji su proizvedeni od pre samo godinu dana...Nemci zaradjuju neto preko 1500 evra a radnici u autoindustriji i preko 3000 evra...Kada se u Srbiji bude toliko zaradjivalo onda se moze narodu osporiti uvoz automobila sa euro 3 i 4...

(четвртак, 14. нов 2019, 06:35) - anonymous [нерегистровани]

Srpski Napredni Stručnjaci

Ne govore o industriji koja radi bez filtracije izduvnih gasova i otpadne vode. Ne govore ni o sindromu nestalih katalizatora. Niko ne primenjuje zakone koji postoje a pisu nove u nadi da šta...?

(четвртак, 14. нов 2019, 01:00) - Boki [нерегистровани]

Za anonimusa

...koji bi zabranio 4ke u saobraćaju, znaš li ti bre koliko benzinaca ima bez katalizatora? Ako nije 3/4... puno manje nije...
Nije problem vrsta motora nego njegova ispravnost, šta sad raspadnuti benzinac star 20 godina koji suklja plavi dim je bolji od 4ke dizela koji ima filter i održava se?
Tehnički pregledi su vic.

(среда, 13. нов 2019, 23:06) - anonymous [нерегистровани]

Indija

Indija je uvela porez od 70% do 170% na uvoz automobila u zavisnosti od potrosnje i emisije stetnih gasova.

(среда, 13. нов 2019, 22:55) - Dragacevac [нерегистровани]

@Najveći zagađivač u okolini Beograda

A dali bi se ti odrekao struje, grejanja? Elektrana u Obrenovcu proizvodi struju ,bez struje i grejanja ne ide, bez auta se moze. Automobil je zagadjivac br.1 nisu samo izduvni gasovi zagadjivac,jedna auto-guma izgubi 1,5 kgr.posle predjenih 50 000km puta cetri po automobilu, gde je ta izgubljena kolicina auto-gume?

(среда, 13. нов 2019, 22:28) - anonymous [нерегистровани]

Najveći zagađivač u okolini Beograda

je termoelektrana Obrenovac. Hoćete li je zatvoriti polovinom iduće godine? U samom gradu najveći zagađivači su autobusi gradskog prevoza koji se raspadaju plus privatne kuće koje se greju na drva i ugalj. Hoćete li konačno ukinuti krševe od autobusa i zabraniti grejanje u centru grada na ugalj i drva?