Пробој српских брендова преко сајма на кинеско тржиште

Претпоследњег дана посете Шангају, српска делегација посетила је штанд српских компанија на Мађународном сајму увоза. Поручено је да је то идеална прилика за промоцију српских производа и већу трговинску размену која је у првих девет месеци ове године достигла 214 милиона долара. Делегација је присуствовала и отварању бесплатне кошаркашке Академије Марине Маљковић.

Власница кинеског супермаркета на шангајском Сајму увоза је пробала производе из Србије.

Тако се тргује на шангајском сајму. Потенцијални купац је власница супермаркета, продавац из Србије нуди производе од тартуфа.

"Кинеско тржиште је једним делом нешто ново, у појединим градовима велики број људи већ знају шта је тартуф, док је појединим људима нешто сасвим ново и поприлично смо задовољни како људи реагују", каже Данијел Трифуновић, произвођач тартуфа.

Кинеским купцима нуде се и српска вина.

"Они јако пуно уче о вину и сваке године траже све боља вина. Ми смо у почетку извозили наша комерцијана вина, али сада све више извозимо и наша премијум вина за Кину", каже Мирјана Ђурић, која се бави производњом вина.

Обе компаније већ су обезбедиле по једног кинеског партнера.

За неколико дана сајам посети чак пола милииона потенцијалних купаца. Успех компанија зависи од много фактора, осим квалитета производа важно је и да штанд земље из које долази, буде на што видљивијем месту као и да ознака земље буде што већа.

На Сајму излаже 150 земаља и региона. Кина жели више њихове робе, у чему Србија препознаје шансу за већу трговинску размену. Од прошлог до овог сајма се удвостручила.

Расим Љајић, министар трговине, туризма и телекомуникација каже да је ово прилика да се производи из Србије приближе једном великом али и захтевном кинеском тржишту.

"Учешће на овим сајмовима нас приближава корак ближе остварењу тог циља, то је константно повећање робне размене и, с друге стране, смањење трговинског дефиита јер много више увозимо из Кине него што извозимо. Друга ствар коју морамо да урадимо, јесте да коначно будемо препознатљиви по неком производу. Чеси су овде водили кампању и постали познати по пиву које извозе", каже Љајић.

Неким српским брендовима нису потребни ни сајмови, ни реклама. Овде сви знају за Новака Ђоковића, а одскоро и за Марину Маљковић. Концепт бесплатног тренирања кошарке за девојчице пренела је у Шангај - где око годину дана тренира клуб "Баошан Даху".

Марина Маљковић, кошаркашки тренер каже да је најважније да се деца усмере на прави пут, било да су у Србији, што јој је нарочито драго, тако и у Кини или другим земљама.

"То су ствари које ће се нама у будућности генерацијама вишеструко исплатити јер оне се мултипликују. Ова мала деца, њихови родитељи, рођаци, који ће сутра сви са љубављу причати о Србији. Велико хвала и најлепши могући крај наше посете Кини", рекла је премијерка Ана Брнабић.

Потенцијалних промотерки Србије је макар 350, колико их се пријавило за бесплатну Академију Марине Маљковић.

број коментара 0 Пошаљи коментар