Поповић позвао кинеске инвеститори да улажу у ауто-индустрију у Србији

Желимо да што већи број кинеских компанија инвестира у аутомобилску индустрију у Србији, рекао је у Шангају министар за иновације и технолошки развој Ненад Поповић.

Поповић је на Форуму о будућности аутомобилске индустрије у Шангају рекао да Србија има најбоље инжењере у Југоисточној Европи и дугу традицију у аутомобилској индустрији.

"Србија може да постане центар развоја аутомобилске индустрије будућности, где ћемо заједно са кинеским партнерима развијати иновативна решења за аутомобилску индустрију базирана на вештачкој интелигенцији и новим изворима енергије", рекао је Поповић.

Он је, говорећи у оквиру 2. Кинеског међународног увозног сајма "China international import EXPO" истакао да једна од четири највеће глобалне консултантске компаније, КПМГ, предвиђа да ће до 2023. године само пет одсто глобалне производње аутомобила, од данашњих 15 одсто, остати на подручју Западне Европе.

"Желимо да искористимо ту шансу и привучемо инвестиције у аутомобилски сектор у Србији", рекао је Поповић.

Он је честитао кинеским партнерима 70. годишњицу од оснивања модерне Кине истакавши да се сарадња Србије и Кине данас налази на историјски највишем нивоу.

"Србију и Кину вежу изванредни политички и економски односи, као и челично пријатељство наша два народа. За то су најзаслужнији председник Србије Александар Вучић и председник Кине Си Ђинпинг", рекао је Поповић.

Он је истакао да је аутомобилска индустрија један од најбољих показатеља како дигитализација и технолошке иновације мењају индустријске праксе најзрелијих сектора.

"Аутомобилски сектор ће бити први који ће вештачку интелигенцију и роботику увести у свакодневни живот људи", рекао је Поповић и додао да ће у овом сектору технологије попут "биг дејта" и машинског учења имати значајног удела.

Поповић подсећа да је инжењерско знање најјачи ресурс који Србија има.

"Наши инжењери су се доказали у најкомплекснијим истраживачко-развојним пројектима, на најпрестижнијим светским универзитетима и најбољим светским компанијама. Сигуран сам да ће заједничка сарадња инжењера из Србије са њиховим кинеским колегама допринети јачању економије иновација, у којој је аутомобилска индустрија једна од важних области", закључио је Поповић.

Раније данас министар Поповић имао је састанак са помоћником министра трговине НР Кине, Рен Хонгбином, са којим је разговарао о развоју Српско-кинеског индустријског парка у Београду.

На састанку је потврђена спремност Кине да подстакне што већи број кинеских компанија да инвестира и започне пословање у будућем Индустријском парку у Београду, чија ће изградња, како је најавио Поповић, започети крајем марта 2020. године.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(четвртак, 07. нов 2019, 13:20) - FORum LIvii [нерегистровани]

kamioni a ne kola

Srbija treba da se trudi da dovede proizvodjaca malih kamiona, nosivosti go 2 T koji se voze sa B kategorijom. Kamioni kao sto je bio TAM 2000 ili Fiat Daily .Ovi kamioni male nosivosti ali sa B kategorijom su osnov za mala i srednja preduzeca , zanatlije , poljoprivrednike i druge delatnosti.Oni nose dobar deo industrije u Evropi .
Pored B kategorije i pristupacna cena ce biti ta koja ce odrediti proizvodjaca , iz Kine , Indije ili neka kooperacija sa njima.