Малим Шенгеном против великих губитака

На трилатералном састанку у Новом Саду потписана је Декларацијa о слободном протоку робе и грађана између Албаније, Северне Македоније и Србије. Заменик директора Управе царина Веселин Милошевић очекује да ће се тим документом омогућити путовање само уз личну карту, као и несметан пролазак услуга, капитала и радне снаге.

Декларација која је потписана од стране председника Србије и премијера Северне Македоније и Албаније већ у свом називу одређује садржај "онога што би требало урадити што је пре могуће на Западном Балкану", изјавио је за РТС заменик директора Управе царина Веселин Милошевић.

Први корак је да се кроз рад експертских тимова дефинишу конкретни кораци – шта урадити да се смањи задржавање транспортних средстава и робе на границама и административним линијама Западног Балкана.

Решава се и питање путовања у оквиру Западног Балкана само уз личну карту, као и како ће услуге, капитал и радна снага моћи несметано да пролазе садашње баријере које постоје.

"Сам документ одмах на почетку упућује позив осталим лидерима Западног Балкана да се придруже овој иницијативи. Регија неће овим документом заменити одлуку да буде члан ЕУ, већ да се до тог момента створе услови за бољи живот у овом региону", рекао је Милошевић.

Иако је рок за испуњење тих циљева крај 2021. године, Милошевић каже да ће то бити тешко док се одређене стране не одрекну једностраних потеза који су мотивисани политичким разлозима.

"Говоримо о царинским таксама. То је нешто што је резултат нефункционисања постојећих механизама, конкретно ЦЕФТА механизма", истакао је Милошевић.

У декларацији се наводи да, према резултатима мерења Светске банке, за једну годину око 26 милиона сати камиони проведу на границама Западног Балкана.

"То је огроман губитак новца и стандарда свих нас, јер се то, на крају крајева, плаћа из џепова свих нас", нагласио је заменик директора Управе царина.

број коментара 9 Пошаљи коментар
(недеља, 13. окт 2019, 20:29) - Abe [нерегистровани]

Šengen???

Da li neko veruje u to? Ko to namerava da upropasti i ovo malo srpske državnosti? Pomenuti "mali šengen" je zločin protiv Srba i Srbije, to ide na ruku samo srpskim zlotvorima. Žalosno je što predsednik Srbije na taj način urušava Srbiju i njen integritet prosipajući svoja dodvoravanja silama zapada predstavljajući se kao "neki" predvodnik novih snaga i faktor "mira i stabilnosti" na takozvanom "Zapadnom Balkanu" (koji usput govoreći ne postoji, postoji samo Balkan).

(недеља, 13. окт 2019, 17:41) - Ana [нерегистровани]

Mali Šengen?!

Da bismo ovo nazvali "malim Šengenom" prvo objasnite narodu šta je šengenski sporazum. Ovde govorimo o korišćenju ličnih karti za prelazak granice, dakle postojanje granične kontrole. U "Šengenu" nema granice, samo vidiš tablu da si došao u drugu državu. Zato, nazovimo stvari pravim imenom. Ja sam i do sad u Makedoniju putovala sa LK a za Albaniju mi i ne treba.

(недеља, 13. окт 2019, 16:52) - Srbin iz Nemacke [нерегистровани]

Sta nam ja blize ?

Drac ili Bar, pored svih problema mi je CG draza nego Albanija

(недеља, 13. окт 2019, 16:15) - Zdravko [нерегистровани]

Da se ne zamajavamo

Albanci iz Albanije su isto toliko pouzdani kao i Albanci na Kosovu. Prvo bio slododan protok robe a onda takse od 100%.

(недеља, 13. окт 2019, 14:12) - anonymous [нерегистровани]

Luka Drac

Sve zbog Luke Drac. sav uvoz (pretezno iz Kine) za Balkan ide preko Luke Drac jel je puno jeftinie. Pocela polako ekonomija da resava sve. Srecno

(недеља, 13. окт 2019, 13:18) - anonymous [нерегистровани]

bravo

Sve sto moze da rastereti granicne prelaze ja sam za. Znaci sve, nema beskorisnijeg stajanja od granicnog. Nit' mozes da se odmoris, a gubi se po sat vremena i vise.

(недеља, 13. окт 2019, 12:09) - anonymous [нерегистровани]

Mali šengen

Dogovoreno i potpisano treba da se očekuje? Ne razumem samo čemu služe potpisivanja i dogovori ekonomskih ugovora dva premijera i predsednika ako treba građani da očekuju?

(недеља, 13. окт 2019, 10:50) - anonymous [нерегистровани]

dobro i lose

Sve ima i dobru i losu stranu,pitanje je u kolikoj meri i kome to vise odgovara. Vecina naroda sa obe strane imace najverovatnije vise koristi ali Srbija u poredjenju sa Albanijom i Makedonijom imace najmanje. Isto kao sto bi Hrvatska ,Madjarska i Slovenija imale manje koristi od Srbije ako bi napravili sengen sa njima. Najvecu korist imace drzave zapadne evrope koje svoj profit ostvaruju u zemljama Makedoniji i Albaniji jer ce do njih brze dolaziti a znamo dobro koliko fabrika su otvorili u Albaniji i koliko jos planiraju da otvore tamo i u Makedoniji. Pomorski transport je najjeftiniji ali je mnogo spor i zato se prednost daje drumskom.

(недеља, 13. окт 2019, 10:36) - anonymous [нерегистровани]

Nije dobro

Ovo se radi jer je neko dao signal da od EU nema nista pa sad daj sta das.