Како је пропао "Томас Кук"

Традиција дуга готово два века више није довољна гаранција да најстарији и светски најпознатији тур оператер "Томас Кук" не поклекне у ери индивидуалних путовања и онлајн букинга.

Договор компаније "Томас Кук" са својим највећим деоничарем, кинеском компанијом "Фосун", из августа ове године о пакету помоћи од 900 милиона фунти доведен је у питање после недавног банкарског захтева за још 200 милиона фунти.

Компанија широм света позната по организацији одмора целу недељу је провела покушавајући да спаси договор али је кинеска компанија саопштила да "саосећа са свима који су погођени оваквим развојем догађаја".

За проблеме у које је запала компанија "Томас Кук" је између осталог кривила несигурну политичку ситуацију у Турској, прошлогодиши талас врућина и кашњење у резервацији аранжмана због Брегзита.

Експерт за путовања Симон Калдер је, међутим, за Би-Би-Си рекао, да Томас Кук напросто није био спреман за 21. век. 

"Сада свако може да се претвара да је агент за путовања. Имају приступ свим седиштима у авиону, смештајним капацитетима, рент-а-кар агенцијама и могу све то да увежу", објашњава Калдер.

Иако је компанија од марта затварала продајна места, како би покушала да смањи трошкове, и даље је имала више од 500 продајних места, што је донело велике трошкове у односу на конкуренте.

Као још један знак спорог напретка у поправљању финансијских средстава, био је престанак исплата дивиденди инвеститорима од новембра прошле године.

Истовремено, док је компанија пропадала, челни људи компаније су, према писању британских медија, у последњих пет година узимали бонусе у висини и до 20 милиона фунти. 

Угрожене компаније за лизинг авиона 

Компаније за лизинг авиона већ предузимају кораке како би повратиле своје путничке авионе. "Томас Кук" располаже са 85 "Ербас" авиона, 31 "Боингом". Већина од 116 авиона је изнајмљена од 38 лизинг компанија.

Флота од 63 "Ербаса" је потенцијално директно погођена колапсом компаније "Томас Кук".
Они су у саставу три субагента "Томаса Кука" у Великој Британији, Скандинавији и Шпанији.

Једино је франкфуртски "Кондор" саопштио да ће наставити да лети.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво