Нових 87 километара ауто-пута, Источни крак до краја октобра

Најпроблематичнија тачка на Источном краку Коридора 10 је клизиште које се појавило на левој траци пута код тунела Банцарево. Тренутно се на тој деоници гради заштитна галерија наизглед слична оној која је грађена на критичној косини у Грделичкој клисури на Јужном краку Коридора 10. Већи део Источног крака пуштен је за саобраћај, а деоница од Банцарева до Црвене реке је последња на којој се изводе озбиљни радови, завршетак је најављен за крај октобра.

Овако је изгледао тунел Банцарево док се није појавило клизиште које је угрозило и већ урађени потпорни зид. На овој деоници од Банцарева до Црвене реке има 27 косина, а у Коридорима кажу, да су пројекти мењени за чак 26.

"На косини шест смо у пролеће 2018. године после топљења снега и великих киша закључили да је неопходно да направимо галерију у циљу трајне стабилизације саме косине, у међувремену смо израдили пројекте", објашњава директор Сектора за изграђу у "Коридорима Србије" Александар Сенић.

Галеријом се практично продужава лева тунелска цев, а радове убрзано изводи предузеће "Интеграл инжењеринг".

"Приводимо крају израду наглавних греда које ће бити готове до краја недеље и увелико се ради на изради плоче. Израда плоче требало би да буде готова до 25. септембра а у међувремену ћемо кренути са ископом значи материјала доле који се налази испод галерије" наводи шеф градилишта Осман Касић.

Ово предузеће градило је и галерију на косини на Јужном краку у Грделичкој клисури, сврха је иста – трајна стабилизација терена, али је технологија другачија. Градилиште у Грделици је, кажу, било теже.

"Овде је лакше у односу на Грделицу зато што је и терен за рад био много много лакши него у Грделици, доле је било и ризично, убрзано се ради и прековремено се остаје", истиче радник Дејан Џонић.

"Тамо смо радили класично, значи од темеља па горе према плочи, овде фактички плочу радимо на делу насипа који је био претходно урађен ", објашњава Касић.

Поред изградње галерије, на деоници од Просека до Црвене реке у току су завршни радови на асфалтирању и опремању тунела. Радови на осветљењу и сигнализацији тунела у десној цеви приведени су крају, у левој цеви, која је сада дужа за 164 метра, осветељење ће бити завршено по изградњи галерије

"Очекујемо да ћемо до краја октобра завршити све радове и тада ћемо моћи да отворимо деоницу за саобраћај", тврди Сенић.

Новом трасом Коридора 10 у дужини од 86,8 километара, осим што ће се до бугарске границе путовати модерним ауто-путем, заобилази се Сићевачка клисура, за саобраћај најкритичнија тачка у овом делу Србије.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво