ЈАТ: Преговори са Турцима на добром путу

Разговори о стратешком партнерству са "Туркиш ерлајнсом" одвијају се у "добром правцу", изјавио генерални директор “Јат Ервејза” Срђан Радовановић. Партнерство по угледу на "Фијат" и "Заставу".

Генерални директор "Јат ервејза" Срђан Радовановић рекао је да се разговори са "Туркиш ерлајнзом" одвијају у "добром правцу" и додао да су представници турске дипломатије ступили у контакт са српским властима.

Ствар са стратешким партнерством са 'Туркиш ерлајнсом' се захуктава, и врло је близу тренутак када ћемо ми из 'ЈАТ-а' потпуну комуникацију са 'Туркиш ерлајнсом' препустити власнику капитала, односно држави, јер смо ми већ постали објекат трансакције, а не онај ко то треба да води", прецизирао је Радовановић.

Радовановић је истакао да би добар модел стратешког партнерства могао да буде по угледу на "Фијат" и "Заставу", односно да "Туркиш ерлајнс" и влада буду власници националног авиопревозника, напомињући да ће то бити утврђено током преговора.

Било још заинтересованих за стратешко партнерство са "Јатом", као што су "Марфин група" са Кипра и "Етихад ервејз" из Уједињених Арапских Емирата, али се најдаље и најконкретније у разговорима отишло са "Туркиш ерлајнсом" и "99 одсто даљих корака у том правцу је на влади".

"Туркиш ерлајнс" у плусу 

"Јат" ће ову годину завршити са губитком од око 15 милиона евра, што је ниже од првобитно прогнозираних 20 до 25 милиона евра и дупло мање од губитка у претходној години, рекао Радовановић.

"То, наравно, није сјајно, али је боље него што смо се надали. "Јат ервејз", као и већина авиопревозника у свету, ове године има губитке.

"Туркиш елајнс" један је од ретких који је забележио профит у 2008. и 2009. години", нагласио је Радовановић.

ЈАТ у овој години очекује око 1,1 милиона путника, а до децембра ове године превезено је милион путника, док се у 2010. години очекује још пола милиона више.

"Милион и по путника обезбедило би ЈАТ-у позитивни биланс", сматра генерални директор српске авиокомпаније.

"Ове планове неће бити лако остварити, а један од разлога је што је ЈАТ, као јавно предузеће, истовремено и на тржишту и уз то мора да води конзервативну пословну политику", рекао је Радовановић.

Тржиште убразава ЈАТ, а закон успорава

"Ми морамо да крешемо трошкове, да дижемо промет и истовремено да спуштамо цене, а у целој тој ситуацији нас, као јавно предузеће оптерећују и постојеће процедуре. Закони и процедуре се апсолутно морају поштовати, али је чињеница да нас успоравају ", навео је Радовановић, и подсетио да је пројекат за такси услуге путницима ЈАТ-а одложен због жалби у поступку јавне набавке.

Радовановић је указао и да продаја пословне зграде ЈАТ-а на Новом Београду, од које је новац требало да буде употребљен за сервисирање авиона, иде спорије управо због тога што је реч о државној имовини, па се морају поштовати одређене процедуре.

ЈАТ има 15 авиона, од тога је пет у хангару, а десет у саобраћају, а то није довољно за планираних 1,5 милион путника у наредној години, истакао је Радовановић.

"Авиони који лете су супер безбедни, и ми у ЈАТ-у се поносимо чињеницом да смо, када је реч о питањима сигурности и безбедности, у самом светском врху, о чему сведоче сви потребни међународни сертификати, и ригорозне међународне контроле које увек пролазимо без иједне неусаглашености са строгим прописаним међународним стандардима", рекао Радовановић.

У наредној години "ЈАТ ће увести сопствено линијско одржавање авиона, чиме ће у 2010. години бити остварена уштеда од три милиона евра, рекао је генерални директор ЈАТ-а.

"Наши односи са 'Јат техником' су такви да ми од њих стално тражимо рокове, које они прекорачују, а они од нас траже новац са којим ми каснимо из објективних разлога, тако да то није добро", објаснио је Радовановић.

Генерални директор ЈАТ-а је истакао да је то последица "неспретно" изведеног одвајања "Јат технике" од "Јат ервејза" пре неколико година и додао та таква чињеница приморава ЈАТ на сопствено линијско одржавање.

Оснивање сопственог линијског одржавања подразумева запошљавање нових људи, али ће број запослених у ЈАТ-у и даље остати на 1.200, колико их има сада, после програма решавања вишка запослених, пошто ће отићи још један број запослених, најавио Радовановић.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 10. мај 2024.
13° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара