Детаљи о ауто-путу "Вожд Карађорђе" – траса, цена, дужина

Нови Шумадијски коридор, односно ауто-пут "Вожд Карађорђе", биће дуг између 220 и 270 километара. Kоштаће од 1,7 милијарди евра до више од две милијарде, у зависности од профила и прикључака на остале коридоре, наводи потпредседница Владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

Ауто-пут "Вожд Карађорђе" ће бити у облику слова ипсилон.

Са једне стране ће ићи трасом Младеновац–Орашац–Аранђеловац, са друге Лазаревац–Aранђеловац, где ће се спојити, одакле ће ићи даље ка Рачи, Свилајнцу, Деспотовцу и Бору, рекла је Михајловићева за Танјуг.

Министарка је нагласила да израда пројектно-техничке документације неће трајати годину и по дана, како је видела да су рекли у "Коридорима Србије", већ много краће како би што пре почела градња.

Додаје да ће "Вожд Крађорђе" бити шести ауто-пут који треба да почне да се гради ове и наредне године.

"Дужина коридора је између 220 километара, и уколико желимо да тај коридор спојимо са Коридором 10 код Малог Пожаревца и са Коридором 11 на ауто-пут 'Милош Велики', онда ће тај ауто-пут бити дугачак 270 километара", открива Михајловићева.

Министарка је рекла да, ипак, још не може да се саопшти прецизна процена вредности инвестиције.

"Ако се иде више на брзу саобраћајницу и уколико немамо прикључке на ауто-путеве које сам поменула, онда би тај износ могао да иде од 1,7 милијарди до две милијарде односно 2,3 милијарде уколико буде потпуно ауто-пут (са шест трака). Уколико имамо прикључке на Коридор 10 и на 'Милош Велики', вредност инвестиције иде више од две милијарде евра", објаснила је министарка.

Ускоро радна група 

Михајловићева је најавила да ће врло брзо на следећој седници владе бити формирана радна група за реализацију пројеката који крећу да се раде "од нуле".

Како је рекла, да би тако велики пројекти могли да се раде од самог почетка, морају сви важни актери да буду у њој, од Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, које ће водити радну групу, до Министарства финансија, "Коридора Србије", који ће бити инвеститор, института...

"Већ за пар месеци ћемо имати прецизнији оквир о самој рути ауто-пута 'Вожд Карађорђе' када је реч о мањим местима, али и процену инвестиције", истакла је Михајловићева.

Каже да је нови ауто-пут веома важан за Србију и да је име "Вожд Карађорђе" изабрано пошто је народ тај правац називао Шумадијски коридор.

Нови ауто-пут "Вожд Карађорђе" ће се градити у оквиру новог инвестиционог циклуса, наводи Михајловићева и додаје да ће се ове године завршава Коридор 10 и део Коридора 11 и да је покетање нових инвестиција веома важно пошто су оне замајац привредног развоја земље.

Додала је да ће само у неколико година нови инвестициони циклус бити вредан више од десет милијарди евра, као и да ће он бити настављен, због чега је његова укупна вредност више од 15 милијарди евра.

Планирани пројекти 

Србија планира да почне градњу ауто-пута од Сремске Раче до Кузмина на ауто-путу Београд–Сарајево, Моравски коридор од Појата до Прељине који ће повезати Коридор 10 и Коридор 11 и око 500.000 људи у централној Србији.

Затим ауто-пут и брзу саобраћајницу Рума–Шабац–Лозница, ауто-пут Ниш–Мердаре од Ниша до Плочника, као и ауто-пут Нови Београд – Сурчин у оквиру Коридора 11, Фрушкогорски коридор, брзу саобраћајницу од скретања за Пожаревац до Доњег Милановца, од Параћина до Зајечара...

Радови на деоници Прељина–Пожега на Коридору 11 ка Црној Гори већ су започети, а ове године треба да буде завршен деоница Сурчин–Обреновац, као и источни крак Коридора 10 од Ниша до Димитровграда.

број коментара 24 Пошаљи коментар
(уторак, 20. авг 2019, 23:29) - Мићун [нерегистровани]

А Ниш -Нови Пазар?

Веза Ниша са Новим Пазаром и даље са Црном Гором је катастрофална. Мислим да је ауто пут ка Мердару у овим историјским околностима непотребан (сигурније је за сада тамо поставити зид). Треба видети како ће се решити питање Косовске Митровице и евентуално правити брзу саобраћајницу Ниш - Косовска Митровица - Нови Пазар. Ако не, онда правити квалитетну саобраћајницу по угледу на алпске земље преко Куршумлије Пролом бање и Блажева. Такође мислим да је за све деонице осим Моравског коридора и деонице Београд - Темишвар, градња ауто пута бацање пара. Остало решавати путем са 4 траке, биће и јефтиније и брже направити.

(уторак, 20. авг 2019, 21:04) - Arandjelovčanin7 [нерегистровани]

Auto-put u punom profilu

Pa ne znam koja je njegova svrha ako se ne spoji sa koridorom 10 kod Malog Požarevca i koridorom 11 kod Lazarevca ili Stepojevca. Moje mišljenje je da to treba da bude auto-put u punom profilu bar do Rače ili Svilajnca zbog broja vozila koji prolaze tom trasom, a zatim da u nastavku bude brza saobraćajnica ako se za to nema para. Mada bi valjalo da celom trasom ide auto-put u punom profilu!

(уторак, 20. авг 2019, 20:40) - anonymous [нерегистровани]

istok

za ove sumadince izgleda da nista drugo u srbiji ne postoji i nije rentabilno o beogradu da i ne govorim-dali ste svesni koliko je istok srbije zapostavljen-sta treba da se svi sa istoka preselimo u bg ili kod vas-ta vasa arogancija je prevrsila svku meru pa niste vi centar sveta-na istoku srbije zasad ne postoji nista-ni puteva ni klinickih centara-normalnih bolnica-fabrika-sve stoji iraspada se-mislim da i od ovog puta nece biti nista-a pitanje za zoranu-sta je sa rekonstrukcijom pruge nis-zajecar-opet iskliznuce cisterne sa amonijakom-put zajecar-negotn put zajecar-knjazevac-laz i samo laz

(уторак, 20. авг 2019, 20:32) - anonymous [нерегистровани]

Cirkus

Ja mislim da bi svaku ulicu u Srbiji trebalo proširiti na po jedno desetak traka - da se nađe... Ionako najviše volimo da se parkiramo u levoj i izbacimo sva četiri (srpska Stealth tehnologija)

(уторак, 20. авг 2019, 18:14) - anonymous [нерегистровани]

Svi bi autoput

Kao da je to baci asfalt i poravnaj.Ako nema dovoljne frekvencije vozila,onda je autoput ekonomskki gledano uludo utrosene pare,najgora investicija.

(уторак, 20. авг 2019, 18:09) - anonymous [нерегистровани]

Da mi završimo bar Beograd

Niste završili ni predhodni a već se prave planovi za budući

(уторак, 20. авг 2019, 18:09) - anonymous [нерегистровани]

Posandrcali

Ni manje drzave ni vise asfalta. Jel se Srbija pretvara u betonsku raskrsnicu za tranzitni saobracaj na Balkanu i izmedju Europe i Azije? Ako se nastavi sa ovakvim intenzitetom gradnje puteva prevazici ce Belgiu i Nemacku i ko zna koga drugog a nece ostati nista od prirodnih lepota te zemlje samo auto putevi nazovi ih i Sveti Petar ako hoces. Putevi za puteve ali i infrastruktura i korist od njih a ne samo 'prozvrjati' kroz Srbiju sto je brze moguce na putevima prema drugim daljnjim destinacijama.

(уторак, 20. авг 2019, 17:43) - Огњен [нерегистровани]

Крагујевац ...

Крагујевац је некако остао по страни, а било би добро изградити један крак од тог моравског коридора преко Крагујевца, па да се споји са постојећим аутопутем.
И наравно за следећи велики пројекат треба планирати банатски аутопут у договору са Мађарима од Сегедина, преко Ђале, Зрењанина на Ковин.

(уторак, 20. авг 2019, 17:31) - anonymous [нерегистровани]

Bar jedan ceo

Ajde za početak da se napravi bar jedan ceo a ne da se od Čačka do Obrenovca putuje sat vremena a od Obrenovca do Slavije još 2 sata zbog gužvi i manjka infrastrukture. I dalje nama iz Mirijeva treba 4 sata do Čačka.

(уторак, 20. авг 2019, 16:17) - Borisa [нерегистровани]

autoput

Mislim da se opet na auto put Zajecar Negotin i Negotin Donji Milanovac zaboravilo kamioni prolaze svaki dan putevi su u katastrofalnom stanju imamo dve hidrocentrale i tri medjugranicnaprelaza Srbije Rumunije i Bgarske i barem dve vece fabrike jer iz naseg kraja najvise su ljudi otisli trbuhom za kruhom ostala nam samo poljoprivreda od koje omladina bezi