Да бисмо били видљиви на мапи Европе, морамо да градимо путеве

Ауто-путеви имају геостратешки и геоекономски значај. И на Балкану утичу на развој, успостављање регионалних веза, прилив страних инвестиција и интензивније контакте међу људима.

"Државе граде ауто-путеве да би покренуле развој и смањиле регионалне разлике, уредиле простор и валоризовале географски положај, одговориле на рецесију, а понекад то чине и из спољнополитичких разлога", писао је својевремено професор међународних односа Предраг Симић, заговарајући изградњу Коридора 11, а поучен практичним искуством земаља Европске уније.

У државама које су шездесетих година прошлог века почеле градњу модерних саобраћајница цвета економија.

Зато је инфраструктурна повезаност постала приоритет балканских земаља, питање њихове видљивости на географској и економској карти Европе и процеса евроинтеграција. Истовремено и њихових добросуседских односа.

Новоотворени ауто-пут "Милош Велики" је главна веза јужних суседа са континенталном Европом. Његов историјат датира с почетка деведесетих када је Мађарска у сарадњи са Француском почела изградњу ауто-пута Будимпешта–Сегедин као део коридора између Подунавља и Јужног Јадрана, уз мађарско-француску концесију.

Рат у Југославији учинио га је нерентабилним, па је Мађарска раскинула концесију и пут сама завршила до српске границе.

Француска је 1999. године поново предложила да се пројекат настави изградњом ауто-пута од мађарске границе до Бара, а преговори су почели после 2000.

Црна Гора гради ауто-пут Бар–Бољаре и заједно са новоотвореним ауто-путем "Милош Велики" скратиће пут ка црногорском приморју.

У Северној Македонији градња ауто-путева је у току. Србија се интензивно повезује са регионом и крајем августа биће обележен почетак градње ауто-пута Београд–Сарајево.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(понедељак, 19. авг 2019, 15:19) - anonymous [нерегистровани]

@koridori

Ne pravi se put do Bara samo zbog turista nego i zbog transporta robe. Nije svejedno ako Uzice i Cacak recimo izadju na more za 3 sata sa novim autoputem ili idu na solunske luke. Ekonomija ne poznaje bratsku ljubav, samo ciste interese.

(понедељак, 19. авг 2019, 12:20) - anonymous [нерегистровани]

Логично

Моравски коридор би због Свете Жиче требао да носи назив Стефан Немања, логично.А аутопут Врчин-ка Нишу, поред Паланке Шумадијске, да нови назив можда по неком јунаку или Карађорђевићима...или Шумадијски аутопут.

(понедељак, 19. авг 2019, 08:47) - anonymous [нерегистровани]

Blokada

Džaba mi sad gradimo Autoputeve kad nam Mađari i Hrvati blokiraju granice, kamioni čekaju i po 5 dana da bi ušli u neku od te dve zemlje, a poznato je da na zapadu cene precizno vreme, pa jd ga ti znaj kad da pošalješ robu!
A "verujem " da to ne rade sa namerom.

(понедељак, 19. авг 2019, 08:13) - anonymous [нерегистровани]

Koridori

Makedonije pre dve godine zavrsila koridor 10 i spojila Presevo -Djevdjelija.Sto se tice Crne Gore i njenog neprijateljskog ponasanja prema Srbiji,80% Srba iz Srbije letuju u Grckoj i drugim destinacijama,mislim da ka ovoj drzavi dovolno bi bio i poluautoput ka sto u Grckoj od Djevdjelije do Soluna.Iskreno ne verujem da je pun profil isplatljivo ulaganje jer i evropljani nece ici na crnogorsko parce od mora gde je skuplje od drugih atraktivijih destinacija?