Највећи произвођач лубеница на Балкану долази из Срема

Процењује се да је 80 одсто прехрамбених производа у трговинским ланцима у Србији домаћег порекла. Све је више произвођача који свој пословни интерес виде у сарадњи са великим трговинским ланцима. Међу њима је и породица Блануша, највећи произвођачи лубеница на Балкану. На пољима у сремском селу Ашања у општини Пећинци, производе лубенице. Чак 90 одсто намењено је домаћем тржишту, а остатак извозе у Данску. Користе најбоље сертификовано семе, квалитетно ђубриво, супстрат из Немачке, а расад сами производе. Укупан годишњи род може да достигне и пет и по хиљада тона.

Зелена кора, жуто срце. Жута кора, црвено срце. Округле, дугуљасте, велике и мале. Домаће и специјалне сорте. Горан Блануша из Ашање на 100 хектара производи седам врста лубеница и две врсте диња.

У сезони произведе три и по хиљаде тона лубеница. Овај породични посао започео је пре двадесет година. Највећи је произвођач у југоисточној Европи и највећи добављач једног великог трговинског ланца.

"Ја имам сигуран пласман. Они од мене захтевају квалитет, тачност, испоруку и количине велике. Зарада, исплата, све је у одговарајућим роковима, чак су нам омогућили и превремену наплату у сарадњи са банкама тако да сам презадовољан", каже Горан Блануша.

Берба лубеница овде траје од јуна до новембра, а зависно од времена, приноси варирају од 40 до 80 тона по хектару.

"Сарађујемо са више од 50 добављача из Србије који производе воће и поврће. Они су сви прошли строге интерне контроле квалитета и безбедности производа, а међу најзначајнијим параметрима које сагледавамо су лабораторијска анализа производа, начин на који је производ узгојен као и начин тратирања пестицидима", каже Милица Поповић из "Делез Србија".

Трговински ланци представљају мост између произвођача и потрошача.

"Оно што је важно за произвођаче, то је да кроз трговинске ланце они долазе до већег пласмана, кроз велики број радњи с једне стране, с друге стране снижавају се њихови трошкови доласка до потрошача јер им трговински ланци често омогућавају централну дистрибуцију, омогућавају им ниже трошкове маркетинга", каже Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије.

Оваквом сарадњом потрошачи добијају већи избор и нижу цену различитих производа, па и лубеница.

Лубеница потиче из Африке и садржи чак 92 одсто воде. Има јако ниску калоријску вредност. У 100 грама овог производа садржано је 30 калорија.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво