Шта је будућност – биогориво или електрични аутомобили

Србија би већ идуће године из обновљивих извора требало да покрије 10 одсто потрошње горива у транспорту, а од те количине удео биогорива мора да буде седам одсто. Европска унија тражи и веће коришћење биогорива, иако планиране квоте сада испуњавју само Шведска и Финска. Истовремено, поставља се питање – каква је судбина биогорива ако свет стреми електричним аутомобилима?

Биогориво се углавном производи из пољопривредних култура – уљане репице, пшенице, кукуруза, палминог уља и остатака јестивог уља. У Србији је употреба зелених горива у саобраћају веома мала.

"Што се тиче Србије, ми се крећемо, у зависности од потрошње финалне енергије, сваке године различито, у распону 1,2 до два процента. Наглашавам да је тај проценат заснован првенствено на коришћењу електричне енергије у шинском саобраћају, а не на употреби биогорива", каже помоћник министра рударства и енергетике Милош Бањац.

До јесени, биће донета три подзаконска акта која ће у потпуности регулисати примену биогорива у траспорту.

Оно се не користе само, већ се меша са дизелом. Нафтне компаније се спремају за његову примену, али и подсећају на ограничења, јер се биогорива кваре. 

"Ако неко напуни аутомобил биогоривом и држи га пет месеци на паркингу, то биогориво ће се покварити. И нама у НИС-у је циљ да буде што краћи рок од тренутка када намешамо гориво до тренутка када га испоручимо крајњем потрошачу на станици", истиче Душан Станар из компаније "НИС Гаспромњефт".

Иако чланице доста касне у примени биогорива, Европска унија је већ пооштрила директиве у тој области – удео биогорива до 2030. мора бити чак 14 одсто.

"Нема лаког решења. Биогорива захтевају јаку финансијску подршку, неопходна су истраживања о утицају на моторе, возни парк, а цео процес захтева сталну, транспарентну комуникацију власти са снабдевачима", наводи Мадалина Григореску, стручњак компаније "ОМВ Петром" из Румуније.

"Струја је већ озбиљна конкуренција биогориву"

Прича о биогоривима почела је још седамдесетих година прошлог века, у време нафтне кризе.

Разлози његовог коришћења од тада су доста промењени и главни циљ је сада смањење емисије гасова стаклене баште.

Струја је већ озбиљна конкуренција биогориву, а многи произвођачи аутомобила стављају на своје моторе ознаке да у њих не сме да се точи биогориво.

"Хибридни електро-аутомобили су нова генерација која је звучала као научна фантастика у време када су на Западу планирали коришћење биогорива. Испоставило се да су електро-аутомобили нешто што много брже напредује", каже Јелица Путниковић из Балкан магазина.

Статистика показује и да, упркос свим мерама, биогориву, хибридним и електричним возилима, потрошња нафте у саобраћају у свету за сада, ипак, расте.

број коментара 5 Пошаљи коментар
(среда, 21. авг 2019, 11:11) - anonymous [нерегистровани]

Cuvajte buducnost u svjezem stanju...???

Buducnost je krupna stvar..
Nemojte buducnost stavljati u frizider...
Mali je. Ne moze buducnost stati u njega ...
Bukva je veliko drvo.. Daje gustu, debelu hladovinu.
Donesite buducnost u gustu bukovu sumu.
Da se cuva na suvom i hladnom mjestu...
Redovno kvasiti toplom vodom.
Da se odrzi svjezina..
Uskoro ce sva mora i oceani imati toplu vodu..
Topla voda je buducnost.

(среда, 21. авг 2019, 09:02) - anonymous [нерегистровани]

Buducnost

Je elektricna. I zato napraviti plan o "elektrifikaciji" zemlje. Kasnimo ali nije toliko tesko.

(среда, 21. авг 2019, 06:17) - anonymous [нерегистровани]

Nafta

U narednih 100 godina NAFTA !!! Ko iole racionalno razmotri sve činjenice zaključiće da nafte ima dovoljno za narednih 100 godina. Razlika je između rezervi i resursa... Biogorivo je dobro ali ga ima zanemarljivo malo. Električne energije takođe, ne dolazi ona sa neba već mahom iz fosilnih goriva.

(среда, 21. авг 2019, 04:36) - anonymous [нерегистровани]

Ne moze biti buducnost bio gorivo

Zato sto dolazi do klimatskih promena.

(уторак, 20. авг 2019, 23:50) - anonymous [нерегистровани]

sveznalica

voda