Нови кинески Пут свиле води у луку Трст, Србија игра важну улогу

Италијанска лука Трст обележава 300 година постојања. Та бесцаринска зона водећи је нафтни терминал у северном Јадрану и на средини лествице 20 најјачих европских лука, а све је значајнија и тачка на новом кинеском Путу свиле.

За развој луке Трст заинтересоване су кинеске компаније и други инвеститори. У међународном морском промету важна је карика. Изграђене су и добре трговачке везе са Турском.

У центру пажње је развој индустријске, бесцаринске зоне, потом високе технологије и производња уз бољи транзит терета.

"Кина је прво уложила у луку Пиреј, а сада захваљујући поморском путу који иде од луке Трст развија се једна траса, много бржа, са земљама Западног Балкана које немају излаз на море. Поморски путеви Трста заправо отварају врата за развој трговине на светском нивоу. Тако се повећава извоз из земаља као што су Србија, Хрватска, Мађарска", каже Марио Самараива, генерални секретар луке Трст.

Дубина мора чини да овде долазе и бродови највеће носивости, а добра умреженост свих видова саобраћаја је предност. Број контејнера расте из године у годину, а лука Трст опслужи годишње око 10.000 теретних возова. Окренута је снабдевању Централне и Западне Европе.

"Србија ће на новом Путу свиле играти важну улогу јер преко луке Трст може да постане конкурентнија за увоз робе из југоисточне Европе. И роба са Далеког Истока много брже може да дође у Србију и обрнуто. Када то кажем мислим на пловне путеве и специјалне транспорте и за срспке индустријске производе", истиче председник и генерални директор "Самер енд Ко.Шипинг" Енрико Самер.

Процењује се да ће наредних година изградњом путне и железничке мреже део трговачких токова бити преусмерен према луци Трст.

"Пошто Србија највише извози производе као што су бакар, дрво, воће и поврће, производе који не трпе велике трошкове транспорта, а како би били конкурентнији на тржишту и у извозу увођењем нове линије трошкови транспорта би се смањили и наши извозници постали би конкурентнији на међународном тржишту, а не само на европском", објашњава Маја Цуђички Трзин, генерални директор за Србију "Самер енд Ко.Шипинг".

Циљ кинеског пројекта "Један појас, један пут" јесте изградња новог Пута свиле повезивањем копнене и поморске инфраструктуре, трговине, финансија, енергетике и индустрије између Кине, Азије, Европе и Африке.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво