петак, 12.07.2019, 19:30 -> 19:38
Извор: РТС
Аутор: Јелена Терзић
Како путарине пуне државни буџет
Четири милиона возача више прошло је ауто-путем кроз Србију прошле године у односу на 2017. Државни буџет тиме се увећао за готово три милијарде динара. У "Путевима Србије" очекују да се тај тренд настави, нарочито када се узму у обзир нове деонице ауто-пута, али и најављено повећање путарина.
Ауто-путем кроз Србију у првој половини године прошло је готово 1.300.000 возила више него у истом периоду 2017. То је приходе од путарина увећало за око пола милијарде динара.
Тај тренд, током година, готово да не јењава. Од 2007. до 2018. и промет и приходи порасли су за око 60 одсто. Уз образложење да за одржавање путева недостаје 100 милиона евра годишње, путарине се повећавају за 12 одсто и пуне буџет "Путева Србије".
"Ми очекујемо да ће се приход од наплате путарине увећати до краја године за неких 1,3 милијарде динара. Када год смо имали отварање нових деоница ауто-пута, повећава се број возила, јер самим тим скраћују време путовања. Ове године очекујемо отварање деонице Обреновац-Прељина тако да ће и то утицати на пораст прихода од наплате путарина", истиче Николина Арбутина из "Путева Србије".
Наплата уложеног у изградњу путева почиње отварањем нове деонице. Зато свако пробијање рокова кошта. Европљанима на путу за југ транзит кроз Србију је веома значајан. Отуда и улагања из фондова ЕУ.
"Швеђанин који крене на море у Грчкој када крене из Шведске нема никакву разлику у квалитету путне мреже, у комфору који ће доживети током путовања, зато је и Србија одвојила велика средства да стигнемо земље околине", наводи Милан Вујанић, професор Саобраћајног факултета.
У европским земљама просек цене путарине је пет евроценти по километру. Србија се томе неће значајно приближити ни последњим поскупљењем. Важно је једино, наглашавају економисти, да се повећани прилив осети у квалитету вожње.
"Верујем да се из тога обезбеђује добар део ширења инфраструктуре, поправљање квалитета те постојеће мреже с обзиром да је још један део тога у лошем стању или није одржаван на адекватан начин дуги низ година и чини ми се да ће завршавање коридора стимулисати странце да више користе путну мрежу Србије", напомиње економиста Иван Николић.
У години развоја инфраструктуре, како је 2019. означио министар финансија, најављен је почетак изградње 110 километара тзв. Моравског коридора којим се повезује Чачак, Краљево, Крушевац, Појате.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар