Банке се селе у мобилне телефоне и рачунаре

Да ли банке боље знају ко сте од вас самих? Вероватно знају на основу података о потрошњи и врстама куповина, јер дигитално банкарство то открива све брже. Међутим, ни банкама није у интересу да банкротирате. У њиховом опису посла је да вас упозоравају, пазе или саветује где уштедети.

У банке се иде све ређе. Упит стања, табеле и потрошња сада се проверавају на кључну реч. Можда вас нервира да гледате децу како се не раздвајају од паметних телефона, али од тога може бити и неке користи. Дигиталном банкарству су све склонији млади људи па није ни чудо што је наша земља у врху примене нових технологија у области плаћања.

"Млади људи можда никада неће имати прилику да уђу у банку, јер то омогућавају паметни телефони. У Србији је први пут у Европи примењена апликација која претвара информације у савете. Уштеде се виде у времену проведеном на шалтерима, превозу до банке и новцу који се беспотребно троши", каже Феза Тан, директорка Уникредит банке Србија.

На основу прописа Народне банке Србије пословне банке су дужне сваком клијенту понаособ да до краја године прикажу све трошкове које су наплатиле уз камате, накнаде или било које провизије према картицама. Међутим, дигитално банкарство је ту са нама, па су клијенти сада у ситуацији да виде на шта су све потрошили новац и да на основу тога направе уштеде.

Компјутерски стручњаци су потребнији банкама од класичних економиста, а машине изгледа и од људи. Банке кажу да неће масовно отпуштати запослене, али ће неке послове, које могу да раде машине, уступати специјализованим агенцијама.

"Ми знамо већ ваше финансије, добијате плату преко нас. Ми се трудимо да вама омогућимо додатна средства. Дакле, ништа технологија не располаже више подацима него што је то раније радила, само нам помаже да боље класификујемо и уз сагласност. То је јако битно, све ове ствари – категоризација трошкова, различите препоруке, маркетиншке поруке морају да уследе након ваше сагласности", објашњава Саша Билановић, ИТ стручњак.

Према закону банке су дужне да штите тајност података клијената. Све нове апликације имају двоструке провере и технологије препознавања које су поузданије од плаћања класичним картицама.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво