Банке се селе у мобилне телефоне и рачунаре

Да ли банке боље знају ко сте од вас самих? Вероватно знају на основу података о потрошњи и врстама куповина, јер дигитално банкарство то открива све брже. Међутим, ни банкама није у интересу да банкротирате. У њиховом опису посла је да вас упозоравају, пазе или саветује где уштедети.

У банке се иде све ређе. Упит стања, табеле и потрошња сада се проверавају на кључну реч. Можда вас нервира да гледате децу како се не раздвајају од паметних телефона, али од тога може бити и неке користи. Дигиталном банкарству су све склонији млади људи па није ни чудо што је наша земља у врху примене нових технологија у области плаћања.

"Млади људи можда никада неће имати прилику да уђу у банку, јер то омогућавају паметни телефони. У Србији је први пут у Европи примењена апликација која претвара информације у савете. Уштеде се виде у времену проведеном на шалтерима, превозу до банке и новцу који се беспотребно троши", каже Феза Тан, директорка Уникредит банке Србија.

На основу прописа Народне банке Србије пословне банке су дужне сваком клијенту понаособ да до краја године прикажу све трошкове које су наплатиле уз камате, накнаде или било које провизије према картицама. Међутим, дигитално банкарство је ту са нама, па су клијенти сада у ситуацији да виде на шта су све потрошили новац и да на основу тога направе уштеде.

Компјутерски стручњаци су потребнији банкама од класичних економиста, а машине изгледа и од људи. Банке кажу да неће масовно отпуштати запослене, али ће неке послове, које могу да раде машине, уступати специјализованим агенцијама.

"Ми знамо већ ваше финансије, добијате плату преко нас. Ми се трудимо да вама омогућимо додатна средства. Дакле, ништа технологија не располаже више подацима него што је то раније радила, само нам помаже да боље класификујемо и уз сагласност. То је јако битно, све ове ствари – категоризација трошкова, различите препоруке, маркетиншке поруке морају да уследе након ваше сагласности", објашњава Саша Билановић, ИТ стручњак.

Према закону банке су дужне да штите тајност података клијената. Све нове апликације имају двоструке провере и технологије препознавања које су поузданије од плаћања класичним картицама.

број коментара 3 Пошаљи коментар
(уторак, 09. јул 2019, 10:23) - anonymous [нерегистровани]

Elegantno prebacivanje odgovornosti

Elegantno prebacivanje odgovornosti sa banaka na obicnog gradjanina. I da li imam najnoviju verziju operativnog sistema ili najnoviji patch je sada moja odgovornost. . Pare se drze u banci a ne u mobilnom telefonu.

(уторак, 09. јул 2019, 10:11) - Паметњаковић [нерегистровани]

@Маторац

Да да хакери то раде. Увек је најлакше свалити све на хакере, нешто што обични људи не разумеју. Банка ти испразни рачин или ти узме више него што треба, а онда свали на неке непостојеће хакере и проблем решен, паре назад добити нећеш, јер су код хакера. Ха ха ха.

(уторак, 09. јул 2019, 09:26) - Маторац [нерегистровани]

Истина

Препоручујем свима књигу Марка Гудмена "Злочини будућности" Ево малог извода из приказа на сајту Лагуне: Tehnološki napredak je neizmerno koristio našem svetu, ali on ima i zlokobnu stranu. Zločinci su često oni koji među prvima, i na najinovativnije načine, prihvataju nove tehnologije, pa su moderna vremena dovela i do modernih zločina. Danas kriminalci kradu identitete, prazne bankovne račune i brišu servere. Uznemirujuće je lako špijunirati porodicu pomoću bebi-monitora, pejsmejkeri se mogu hakovati tako da izvrše smrtonosni strujni udar, a lopovi analiziraju vaše aktivnosti na društvenim mrežama kako bi ustanovili kada je najbolje da vam provale u kuću.