Нови или половни аутомобил – питање је сад

Тржиште нових аутомобила у Србији се опоравља, кажу у Асоцијацији увозника возила и делова. За прва четири месеца продато је око 11 хиљада возила или осам одсто више него прошле године. Повећање продаје компанијама је 13 одсто док се грађани индивидуално ипак одлучују за половна возила из увоза. Продавци пред годишње одморе нуде нове начине продаје да би се ослободили лагера – а то је продаја на рате без учешћа.

Да би привукли купце, продавци од ове недеље нуде први пут продају на кредит без учешћа. Довољно је да имате 600 евра, да сте кредитно способни и одмах можете да извезете нови аутомобил из салона.

У првој рати је урачунато и каско осигурање, а потом отплаћујете 48 рата. Последња рата је и највећа и обухвата 30 одсто вредности возила после четири године.

Логика је да се тада половно возило може продати и отплатити рата, кажу продавци. Међутим, индивидулани купци уместо новог возила све чешће бирају половна возила из увоза која су еколошки неприхватљива.

"То је највећи проблем, за прва четири месеца ушло је негде око 50 хиљада половних возила, што значи више од 10.000 месечно. Од тога су 50 одсто возила старија од 10 година, значи 22.000 аутомобила има норматив евро 3, који је већ одавно забрањен у Европској унији", каже Милош Петровић из "Гранд моторса".  

Највећи раст има тржиште комерцијалних возила. Купују се и путничка и теретна возила. На њих се не плаћа ПДВ јер служе у комерцијалне сврхе.

Специјални услови за фирме 

Највећа домаћа фабрика "ФЦА" понудила је малим и средњим прдузећима, али и привредницима који имају занатске радње, такође специјалне услове продаје. 

"Модел 'типо' за прво плаћање од 580 евра и свака будућа рата у 48 месеци ће бити 190 евра. У ту рату је укључено четири године одржавања и четири године редовног сервиса", наводи Игор Шево из компаније "ФЦА Крагујевац".  

Овакав вид куповине користе и државне институције, јер за период отплате продавац аутомобила обезбеђује сервис, гаранцију, а ако се возило уништи, постоји и каско за надокнаду.  

Град Београд је тако расходовао своја возила и набавио нови возни парк.

Предузетници који, на пример, треба да купе 3-4 комбија, уместо 12 хиљада евра учешћа на самом почетку, сада дају само 2.000 евра. Тако им остаје више од 10.000 за обртна средства. 

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
17° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се