Нови или половни аутомобил – питање је сад

Тржиште нових аутомобила у Србији се опоравља, кажу у Асоцијацији увозника возила и делова. За прва четири месеца продато је око 11 хиљада возила или осам одсто више него прошле године. Повећање продаје компанијама је 13 одсто док се грађани индивидуално ипак одлучују за половна возила из увоза. Продавци пред годишње одморе нуде нове начине продаје да би се ослободили лагера – а то је продаја на рате без учешћа.

Да би привукли купце, продавци од ове недеље нуде први пут продају на кредит без учешћа. Довољно је да имате 600 евра, да сте кредитно способни и одмах можете да извезете нови аутомобил из салона.

У првој рати је урачунато и каско осигурање, а потом отплаћујете 48 рата. Последња рата је и највећа и обухвата 30 одсто вредности возила после четири године.

Логика је да се тада половно возило може продати и отплатити рата, кажу продавци. Међутим, индивидулани купци уместо новог возила све чешће бирају половна возила из увоза која су еколошки неприхватљива.

"То је највећи проблем, за прва четири месеца ушло је негде око 50 хиљада половних возила, што значи више од 10.000 месечно. Од тога су 50 одсто возила старија од 10 година, значи 22.000 аутомобила има норматив евро 3, који је већ одавно забрањен у Европској унији", каже Милош Петровић из "Гранд моторса".  

Највећи раст има тржиште комерцијалних возила. Купују се и путничка и теретна возила. На њих се не плаћа ПДВ јер служе у комерцијалне сврхе.

Специјални услови за фирме 

Највећа домаћа фабрика "ФЦА" понудила је малим и средњим прдузећима, али и привредницима који имају занатске радње, такође специјалне услове продаје. 

"Модел 'типо' за прво плаћање од 580 евра и свака будућа рата у 48 месеци ће бити 190 евра. У ту рату је укључено четири године одржавања и четири године редовног сервиса", наводи Игор Шево из компаније "ФЦА Крагујевац".  

Овакав вид куповине користе и државне институције, јер за период отплате продавац аутомобила обезбеђује сервис, гаранцију, а ако се возило уништи, постоји и каско за надокнаду.  

Град Београд је тако расходовао своја возила и набавио нови возни парк.

Предузетници који, на пример, треба да купе 3-4 комбија, уместо 12 хиљада евра учешћа на самом почетку, сада дају само 2.000 евра. Тако им остаје више од 10.000 за обртна средства. 

број коментара 5 Пошаљи коментар
(понедељак, 17. јун 2019, 18:56) - anonymous [нерегистровани]

Henri Ford

Zamisao Henrija Forda je bila da proizvede auto koji ce i sami njegovi radnici moći da kupe. U tome je i uspeo tako sto je znatno povecao plate radnicima ali i povecao produktivnost uvodjenjem proizvodne trake. Gde smo danas to je drugo pitanje, obican nov auto srednje klase je misaona imaoca za radnika sa prosecnim primanjima.

(понедељак, 17. јун 2019, 16:56) - anonymous [нерегистровани]

Moj rezon

Doneo sam odluku. Ako bih dobio milion evra na lotou,cvrsto sam resio da bih kupio polovan auto do 4500 evra.Hajde,neka bude 5. Ni evro vise. Zasto da robujem stvarima? To je moja logika. Radije bih putovao po svetu nego dao 20-30.000 evra za auto. Cao !

(понедељак, 17. јун 2019, 15:30) - anonymous [нерегистровани]

Bolje

Bolje polovan Nemac (po mogucnosti Mercedes), star 10 godina, nego vecina novih Fijata, Dacija, Korejanaca, Kineza i slicnih sklopocija koje mozes da ostavis na putu kada se pokvare.
Nebitno sto nema taj euro 3 sertifikat ili kako se vec zove. Po Srbiji ce moci da se vozi jos 20 godina tako, a kad idem u inostranstvo, sednem na avion ili u autobus.

(понедељак, 17. јун 2019, 15:16) - anonymous [нерегистровани]

Cena!

Da li cete vec jednom shvatiti zasto se uvoze polovnjaci sa EURO3 motorom?
Zato sto ogroman procenat gradjana moze samo da sanja nov auto!
Ovako, cesto i za sumu koja iznosi samo jednu ratu od cene novog auta, gradjanin obezbedjuje sebi ono sto je odavno prestalo biti luksuz - automobil.
Pri tom ga interesuje samo da moze do bolnice, do posla, do sela ili grada...A o zagadjenju okoline, neka razmisljaju prodavci koji su formirali cene da si obican covek, radnik, nikako ne moze priustiti ekoloski zdrav auto.

(понедељак, 17. јун 2019, 15:13) - anonymous [нерегистровани]

nov nov nov

Nov auto se isplati samo ako se godisnje prelazi preko 50 hiljada kilometara.