Радници "Фијата" до краја године радиће само по позиву

Радници фабрике "Фијат" у Крагујевцу до краја године долазиће на посао само по позиву због пада потражење за аутомобилима на европском тржишту, потврдио је председник Самосталног синдиката у ФЦА Србија Зоран Марковић.

Зоран Марковић је рекао да по закону компанија има право да пошаље раднике на 45 дана плаћеног одсуства, а да је "Фијат" тражио да то буде до 87 дана.

Како је рекао, то је одобрило Министарство привреде.

Марковић каже да ће се производња организовати у складу с потребом, односно потражњом за аутомобилима на тржишту.

"Фијат" може од 17. јуна до краја године да раднике упућује на плаћено одсуство.

"Од уторка почињемо поново да радимо, тако да то није крај фабрике, само се компанија прилагођава потражњи", рекао је Марковић.

Додаје да се када се организује производња у две смене, укупно направe 416 аутомобила дневно.

Сви већ прелазе на електричне аутомобиле и "Фијат" ће морати да се прилагођава, навео је Марковић и додао да само врх компаније зна шта се дешава по питању понуде "Фијата" за спајање са компанијом "Рено", која је повучена.

Марковић додаје да је сигурно да ће компанија "Фијат" на глобалним нивоу у наредном периоду тражити партнера.

Током плаћеног одсуства, запослени примају 65 одсто зараде од просека последњих 12 месеци.

Каже да су синдикати имали састанке са пословодством компаније и са премијерком Аном Брнабић, као и да се ствари одвијају у позитивном смеру.

Подсетио је да је "Фијат" још раније саопштио да ће избацивати нове моделе, електричне и хибридне.

број коментара 3 Пошаљи коментар
(понедељак, 17. јун 2019, 10:48) - anonymous [нерегистровани]

Hm,hm ...

Losi znaci. Poplave i kisa, slab rod psenice,ovi nemaju posla... verovatno i pad BDP-a....

(недеља, 16. јун 2019, 13:44) - radeta -Günzburg [нерегистровани]

Da dodam...

To se u Nemackoj zove "Kurzarbeit". Nema narudzbi, nema ni posla a radnici idu ili ranije kucu svakog dana ili ostaju po par dana kod kuce. Bolje i to nego ostati bez posla.

(петак, 14. јун 2019, 15:24) - anonymous [нерегистровани]

FIAT je u problemu

"Сви већ прелазе на електричне аутомобиле".Ne lupaj Markoviću već priznaj da ste kao Sindikat nesposobni što ste uvek i bili.Koji to "svi"?.Moglo bi se reći da velike firme uvećavaju ponudu i time i ponudu električnih automobila ali klasični još uvek ne da opstaju već se i povećava prozvodnja.