Нових 16 локомотива на српским пругама

Од данас је на пругама Србије 16 нових локомотива за теретне возове. Примопредаја је обављена на станици Ресник, а нови власник овог возног парка је "Србија Карго", која годишње на Коридору 10 превезе 13 милиона тона робе.

Нове локомотиве су припремљене да возе на српским и на европским пругама.

Свака може да повезе чак 1.700 тона робе. Локомотиве развијају брзину до 160 километара на час и опремљене су најсавременијим уређајима за кочење и аутоматско управљање.

Зорана Михајловић, министарка саобраћаја и инфраструктуре, подсетила је да је у претходном периоду набављено 48 возила за путнички саобраћај.

"Сада је Карго набавио 16 локомотива у теретном саобраћају. То нису локомотиве за прошлост. То је управо ово што је рекао директор Карга – то су локомотиве за будућност, са новим технологијама, да можемо да пратимо све оно што ради Европа, и да можемо заиста да будемо део светског железничког транспорта", истиче Михајловићева.

Сваке године "Србија Карго" превезе 13 милиона тона робе. Међутим, са доласком нових инвестиција, тај број се стално повећава. Нови и стари клијенти све више траже услуге железнице.

Душан Гарибовић из компаније "Србија Карго" каже да, имајући у виду континуирано повећање производње ХБИС-а из Смедерева, "Зиђина" из Бора, НИС-а, ЕПС-а и других инвеститора, расте количина робе која ће се превести.

У ресорном министарству кажу да ће Србији бити потребно још најмање пет година да Коридором 10 роба иде брзинама преко 100 километара на час.

Инвестиције које су у току дају гaранцију да роба са истока на запад иде српским пругама које су краће за 280 километара у односу на алтернативне правце.

број коментара 6 Пошаљи коментар
(петак, 14. јун 2019, 11:04) - zeljeznicar [нерегистровани]

bez naslova

Ovo je najruznije brendiranje lokomotiva u univerzumu. Totalno je amaterski odradjeno, sa sve tim italik tananim slovima. Katastrofa

(четвртак, 13. јун 2019, 22:02) - anonymous [нерегистровани]

Moderna kraljevina

Nek se ugledaju na Rusku železnicu imaju top dizajnere ovde izgleda niko ne nekonsultuje dizajnere.Imamo jeziv osećaj za ružno izgleda da nam je najbitnije da otaljamo posao.

(четвртак, 13. јун 2019, 18:41) - anonymous [нерегистровани]

Siemens

Lepe lokomotive, ali bojenje staromodno, čak i logo izgleda nekako jeftino.

(четвртак, 13. јун 2019, 15:22) - srx [нерегистровани]

Kakva vlast takav i saobracaj

Lokomotive su onako kad se porede sa onim sto imaju zemlje velicine Srbije. Ono sto je zalosno je da ministri ovo koriste za kampanju u medijima umjesto da se late posla oko vagona iz praistorije (ne ide voz brze od najsporijeg vagona) i oko tracnica koje su katastrofa. Ljudi ginu na prealazima bez rampi npr.

Sta reci o nama kad nam se dio zeljeznice zove Srbija "Kargo". Valjda se kaze teret(ni/na) ili tovar(na/ni)? Ako zelimo da nas zapadnjaci shvate onda nek se zove "Serbia Cargo"

(четвртак, 13. јун 2019, 12:54) - anonymous [нерегистровани]

Lokomotiva

nije nikada brža od najsporijeg vagona kojeg vuče i uslova na pruzi. U svakom slučaju veliki napredak za železnicu.

(четвртак, 13. јун 2019, 12:47) - anonymous [нерегистровани]

Хм...

И онда локомотива која може да развије брзину до 160 км/час нашим пругама саобраћа брзином од 40 км/час да не би композиција исклизнула са шина.