четвртак, 06.06.2019, 21:06 -> 22:03
Извор: РТС, Си-Ен-Ен, Њујорк Тајмс
Зашто је пропало спајање "Фијата" и "Реноа"
Серђо Маркионе, човек који је спасио "Фијат", а потом и "Крајслер", био је велики поборник фузије. Компанија коју је направио сада мора да пронађе другог партнера након што се његов план о удруживању са "Реноом" срушио, наводи Си-Ен-Ен.
"Фијат-Крајслер" је одустао од предложеног спајања са "Реноом", након што је француска компанија тражила још времена за доношење одлуке о понуди.
Највећи деоничар "Реноа", француска влада – није била спремна да потпише уговор. Ипак, логика иза спајања остаје важећа, како је француски произвођач аутомобила објаснио у изјави у којој жали због одустајања од новог посла.
"Сматрамо да је прилика правовремена, да има примамљиву индустријску логику и велике финансијске заслуге, а што би резултирало глобалним ауто центром са седиштем у Европи", саопштио је "Рено".
Маркионе, који је водио италијанско-америчког произвођача аутомобила до своје смрти прошле године, веровао је да се произвођачи аутомобила морају удруживати како би смањили трошкове и престали трошити драгоцени новац.
Комбиновањем "Фијат-Крајслера" и "Реноа" створио би се трећи повеличини произвођач аутомобила на свету, а "Џенерал Моторс" би пао на четврто место. Сам "Крајслер" је на осмом месту највећих светских произвођача четвороточкаша.
Маркионе је у презентацији 2015. године "Исповести капиталистичког овисника" навео да ауто компаније троше превише новца на дуплирање активности. Било би боље, сматра Маркионе да, удруже снаге, подсећа Си-Ен-Ен.
Према писању Њјујорк Тајмса, одустајање од предложеног спајање компанија, за који се сматрало да би могао бити носилац трансформације ауто-индустрије, довело је до пада акција обе групације.
Вредност акција обе компаније, које су скочиле након што је "Фијат" објавио своју понуду прошле недеље, пале су, и то деонице "Реноа" за седам одсто, а италијанске компаније за четири одсто. Акције "Фијата" су, након пада, забележиле раст, наводи Њујорк Тајмс.
Комбинаторика преговора
Сва спајања захтевају балансирање између различитих интереса, све док све стране у процесу не буду задовољене.
Овај договор који би створио трећег по величини произвођача аутомобила на свету, међутим, имао је као заинтересовану страну и утицајну француску владу, пише Њујорк Тајмс.
"Рено" се често описује као крунски драгуљ француске индустрије. Влада је под политичким притиском да сачува добро плаћена радна места. Такође, покренуто је и питање националног поноса када је почела прича о спајању са "Фијатом", наводи амерички лист.
Француска влада има 15 одсто удела у компанији и представника у управном одбору. Према првој понуди, која је подразумевала једнако учешће оба ентитета у новој компанији, француска влада би спала на 7,5 одсто и задржала би представника у одбору.
Француски министар финансија Бруно Лемер прошле недеље састао се са челниицма "Реноа". Захтевао је да седиште нове компаније буде у Паризу и да, ако буде отпуштања радника, послове изгубе прво радници у САД и Италији, а тек они из Француске, навела је особа упућена у преговоре.
Међутим, директор Џон Елкан упорно је инсистирао на стварању компаније која не би била под политичким утицајем.
Верује се и да су синдикати имали важну улогу у преговорима. Њихови челници били су скептични након "Фијатове" понуде плашећи се отпуштања. "Рено" је већ укинуо најмање 22.000 радних места од 2005. године.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар