Зашто је пропало спајање "Фијата" и "Реноа"

Серђо Маркионе, човек који је спасио "Фијат", а потом и "Крајслер", био је велики поборник фузије. Компанија коју је направио сада мора да пронађе другог партнера након што се његов план о удруживању са "Реноом" срушио, наводи Си-Ен-Ен.

"Фијат-Крајслер" је одустао од предложеног спајања са "Реноом", након што је француска компанија тражила још времена за доношење одлуке о понуди.

Највећи деоничар "Реноа", француска влада – није била спремна да потпише уговор. Ипак, логика иза спајања остаје важећа, како је француски произвођач аутомобила објаснио у изјави у којој жали због одустајања од новог посла.

"Сматрамо да је прилика правовремена, да има примамљиву индустријску логику и велике финансијске заслуге, а што би резултирало глобалним ауто центром са седиштем у Европи", саопштио је "Рено".

Маркионе, који је водио италијанско-америчког произвођача аутомобила до своје смрти прошле године, веровао је да се произвођачи аутомобила морају удруживати како би смањили трошкове и престали трошити драгоцени новац.

Комбиновањем "Фијат-Крајслера" и "Реноа" створио би се трећи повеличини произвођач аутомобила на свету, а "Џенерал Моторс" би пао на четврто место. Сам "Крајслер" је на осмом месту највећих светских произвођача четвороточкаша.

Маркионе је у презентацији 2015. године "Исповести капиталистичког овисника" навео да ауто компаније троше превише новца на дуплирање активности. Било би боље, сматра Маркионе да, удруже снаге, подсећа Си-Ен-Ен.

Према писању Њјујорк Тајмса, одустајање од предложеног спајање компанија, за који се сматрало да би могао бити носилац трансформације ауто-индустрије, довело је до пада акција обе групације.

Вредност акција обе компаније, које су скочиле након што је "Фијат" објавио своју понуду прошле недеље, пале су, и то деонице "Реноа" за седам одсто, а италијанске компаније за четири одсто. Акције "Фијата" су, након пада, забележиле раст, наводи Њујорк Тајмс.

Комбинаторика преговора

Сва спајања захтевају балансирање између различитих интереса, све док све стране у процесу не буду задовољене. 

Овај договор који би створио трећег по величини произвођача аутомобила на свету, међутим, имао је као заинтересовану страну и утицајну француску владу, пише Њујорк Тајмс.

"Рено" се често описује као крунски драгуљ француске индустрије. Влада је под политичким притиском да сачува добро плаћена радна места. Такође, покренуто је и питање националног поноса када је почела прича о спајању са "Фијатом", наводи амерички лист.

Француска влада има 15 одсто удела у компанији и представника у управном одбору. Према првој понуди, која је подразумевала једнако учешће оба ентитета у новој компанији, француска влада би спала на 7,5 одсто и задржала би представника у одбору.

Француски министар финансија Бруно Лемер прошле недеље састао се са челниицма "Реноа". Захтевао је да седиште нове компаније буде у Паризу и да, ако буде отпуштања радника, послове изгубе прво радници у САД и Италији, а тек они из Француске, навела је особа упућена у преговоре. 

Међутим, директор Џон Елкан упорно је инсистирао на стварању компаније која не би била под политичким утицајем.

Верује се и да су синдикати имали важну улогу у преговорима. Њихови челници били су скептични након "Фијатове" понуде плашећи се отпуштања. "Рено" је већ укинуо најмање 22.000 радних места од 2005. године.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 18. мај 2024.
14° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара